Jump to content

GH 14 med lekkasje til dobbelbunn

andersbåt

Recommended Posts

Jeg har laget en inspeksjonsluke i bakkant av rommet til tanken. Så jeg kan bare skru av lokket og pumpe ut vannet med en manuell pumpe.

Men det beste hadde vel vært å tette lekasjene. Tipper min lekker hovedsakelig fra innsiden, da det er værst når det regner eller er vann i båten. Antar at det lekker i skruehullene til toftene.

Jan Fredrik

Jeg bor her, du æ? Badegjest?

Båter: Comet 26, Wesling 16 (jolle), Yamarin 4220 også et par slepejoller.

Som NoWak skriver, men jeg har brukt en liten gjennomføring, enklere å montere og garantert tett. Så suge ut vann med f.eks. denne.

Løsingen gjør det også mulig å sjekke for vann mens båten ligger på sjøen. Har aldri sett dette på serieproduserte båter, de har bunnpropp i akterspeilet. Båten må på land for sjekk samtidig som proppen er en kilde til lekkasje...

Bilde fra Erfaringsdatabasen:

bilde

Å finne kilden til en lekkasje kan være vanskelig. Man kan fylle hele dobbeltbunnen med vann for å finne lekkasje under vannlinjen. Lekkasje i dørken er verre, man kan bruke trykkluft og såpeskum, men her må man være svært forsiktig og bruke lavt trykk så ikke hele dørken sprekker løs. F.eks. pumpe for luftmadrass.

(Alt under forutsetning at bunnen ikke er skumfylt. Noe som dessv. er uvanlig)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...