Jump to content

billig kartplotter med radar, er dette en kopi?

jensemann2

Recommended Posts

et stort sjansespill tydeligvis

http://www.resellerratings.com/store/AliExpress

"Do you LOVE the HELL? Welcome to Aliexpress!"

Pussig at alle de 208 produktene til kartplotterselgeren ligger i prisleiet $600-$970. Kanskje et psykologisk prisområde som får folk til å bestille siden det ikke er de store formuene det er snakk om for de fleste i-lands privatøkonomier, men allikevel store penger for en svindler i Asia.

De dyreste produktene hans er dog av en HELT HELT annen kategori enn båtelektronikk :giggle: Men kan sikkert anvendes i båt også.. og kanskje som flytemiddel ved evt. krise :lol: (flyter silikon forresten ?)

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Tydlig svindel eller?? det er en Buyer Protection på denne siden hvis du ikke mottar varen har Aliexpress plikt til og utbetale innbetalt beløp.

Gå aldri med på og ta en direkte overføring til denne butikken selv om vedkommende insisterer på at da går handelen raskere. Så lenge han er inne på siden må han forholde seg til salgs og kjøpsbetingelsene på Aliexspress.com..

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Det er også minst ein furum-medlem her som bekreftet å ha slik kopi. Så sjansen for å få ein vare er tilstede :smiley: Han fortalte at han merka forskjell på orginal og kopi, men på spørsmål om kva forskjellene var så kom det aldri svar. Eg vurderte også slik kjøp i tidligere i høst, men måtte rett og slett sette av midler til skilletrafo i staden for. Det finn eg ikkje på ebay :worry:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Det tenker eg og, at man må ha råd å tape pengene. Ikkje fordi eg trur man ikkje får varer, men fordi garantireparasjon blir umulig. Samtidig så er ikkje prisen større en rabatt man oppnår hos norske, så tapet er akseptabelt om man sammenligner med norsk pris.

Eg var i kontakt med ein av annonsørene hos ali, og de leverte med på kjøpet kart over det eg ville ha. Totalpris ble ca 6000kr, og norsk leverandør skulle ha det samme berre for karta, og totalt nesten 50.000.- Når prisene blir så stor forskjell på, så er det kanskje greit om det er loddet sammen i kina eller om det er loddet sammen i ungarn. Det selges utgåtte brukte modeller uten garanti eller oppdaterte kart på finn.no til høyere pris en nye fra kina. Så argument om kopikart og gammel teknologi blir svake.

Men ingen tør å prøve...... For om det skulle bli svart skjerm etter eit år (slik orginale raymarine ofte får) så vil mange bp'ere humre og minne på at "det var det vi sa". :wink:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Hvor er dette utstyre produsert?? i utgangspunktet det meste er vel produsert i Kina/ Asia. Mange kopi produkter fra Kina er faktisk bedre satt sammen en originalen. har handlet mye tøv og mye bra. Men er stort sett fornøyd med produktene fra den kanten...

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Har handlet en del rallamikk på aliexpress, og alltid har varene kommet til "rett" tid, og selger får sine penger når du har åpnet pakken og kontrollert at du mottar nogenlunde det du har bestilt. Da handler jeg kun via Escrow, nå heter det vel http://www.aliexpress.com/buyerprotection/index.html. Ali har vel ingen som helst ønske om å lure folk, for derved skaffe seg et dårlig rykte. Derfor har en alltid sagt at man aldrig må handle med selgere på ali som ikke godtar denne betalingsmåten. De er som regel svindlere.

Pumpen til fiskedammen min fikk jeg til under halve prisen av dyrebutikken, og det er samme produktet.... :wink:

Du blir lurt, gikk i samme fellen for noen år siden, skulle få en Garmin 4212 for like lav pris, alt så proft ut, overførte penger, men når de mottok pengene, så sa de at de ikke kunne sende kun en plottet, men man måtte kjøpe minimum 5 stk for å få den prisen, de ba meg da og overføre mere penger....

Så er det for godt til og være sant, så er det det?

D5L           Rana 13     Master 680     Skilsø 750cc     Dacapo 9000 flyer     SUN 33     Nordic oceancraft 28     Skorgenes 335   Skorgenes 375

Guest Avmønstret#

Tror også det er god sjanse for å bli lurt men erfaring fra noen år siden med netthandel er nok utdatert. Og med Paypal eller tilsvarende kan en sikre seg godt mot tap.

Vil tro et konkret google søk fort vil avsløre om det er juks. Et så godt tilbud er det garantert mange som har erfaring med. Om tilbudet er reelt vil det være relativt enkelt å finne minst en erfaring med kjøp som en kan stole på. Båtfolk bruker forum over hele verden/nettet.

Om det ikke er noen erfaringer å finne så hadde jeg styrt unna.

Trikset med "erfaringer" postet på nett er finne de ekte tilbakemeldingene. Om det er en proff lurendreier er at de genererer og poster feilaktive positive responser. Og man selger noen få ekte varer som gir en tilstrekkelig positivt. Det er av og til kun tullinger som driver med dette og andre ganger er det dessverre ganske flinke til å lure folk.

Helt enig at eldre erfaringer kan ha gått ut på dato. Men er nok villig til å innse at det gjelder både de positive erfaringene og de negative.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...