Jump to content

Presset for mye fett i pakkboks

Matros77

Recommended Posts

Bom fast?

Vil ikke cutleeslager  inn,  med  å presse det inn med hjelp av gjengestang (kaldpresse)?

Banalt spørsmål er gammelt og nytt cutleeslager like lange?

Ved å varrme på stevnelager, så må cutleeslaget  presses inn samtidig,  før at  varmen går over i cutleeslager.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Forstår jeg at du også skal skifte pakkboksen?

Dersom akslingen ikke har slitemerker eller har skader ville jeg sterkt vurdert å bytte til en mer moderne konstruksjon når jobben først gjøres.

I en tidligere båt kastet jeg ut noe tilsvarende du har og satte inn denne typen fra VP.

Den skal kun ha en liten "stripe" fett årlig ved utsetting, så luftes, og dermed er den potte tett år etter år.

Må den en gang skiftes igjen, så er dette igjen en renslig og enkel jobb.

Rimelig er den også (var rimelig i alle fall ...).

bilde

Redigert av Phoebe (see edit history)

Forstår jeg at du også skal skifte pakkboksen?

Dersom akslingen ikke har slitemerker eller har skader ville jeg sterkt vurdert å bytte til en mer moderne konstruksjon når jobben først gjøres.

I en tidligere båt kastet jeg ut noe tilsvarende du har og satte inn denne typen fra VP.

Den skal kun ha en liten "stripe" fett årlig ved utsetting, så luftes, og dermed er den potte tett år etter år.

Må den en gang skiftes igjen, så er dette igjen en renslig og enkel jobb.

Rimelig er den også (var rimelig i alle fall ...).

bilde

I utgangspunktet skal jeg nå skifte cutlesslageret og holder på med montering. Et skifte av pakkboks er jo fristende siden den gamle ligger på arbeidsbenken men må ta en ting av gangen føler jeg.

• 11 måneder senere...
deckman skrev 25 minutter siden:

Hei,kor det går med skuta,har du den endå?Kjøpte samme type båt i fjor,en eldre ca 78 mod.Har egentlig forsømt det samme som du gjorde med pakkboksene,å gi et lite tørn av og til.Ellers er det meste ok;)

Joda har den enda og det skal eg fortsette med. Pr nå så fungerer absolutt alt om bord, og husker å gi et tørn i ny og ne på fettboksen

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...