index Svart 17.Mars.2017 Del på Facebook Svart 17.Mars.2017 Hhøres ut som en plan. Faren er at det har satt seg nå som lageret har blitt varmt. Varme må i alle fall til, helt klart! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Roger jo Svart 17.Mars.2017 Del på Facebook Svart 17.Mars.2017 Bom fast? Vil ikke cutleeslager inn, med å presse det inn med hjelp av gjengestang (kaldpresse)? Banalt spørsmål er gammelt og nytt cutleeslager like lange? Ved å varrme på stevnelager, så må cutleeslaget presses inn samtidig, før at varmen går over i cutleeslager. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
M/S AIOLOS Svart 17.Mars.2017 Del på Facebook Svart 17.Mars.2017 Ingen spørsmål er banale i mitt tilfelle hehe, jo de er identiske. Har ikke prøvd gjengestang så det blir en tur for å kjøpe en slik, må først måle hvor langt det er fra hylsen og ut bak,. Du er en uvurderlig resurs for meg Roger i mitt arbeid med gamla Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 17.Mars.2017 Del på Facebook Svart 17.Mars.2017 En rørbit to bolter et sveiseapp er også mulig. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
TideRace Svart 17.Mars.2017 Del på Facebook Svart 17.Mars.2017 (redigert) Forstår jeg at du også skal skifte pakkboksen? Dersom akslingen ikke har slitemerker eller har skader ville jeg sterkt vurdert å bytte til en mer moderne konstruksjon når jobben først gjøres. I en tidligere båt kastet jeg ut noe tilsvarende du har og satte inn denne typen fra VP. Den skal kun ha en liten "stripe" fett årlig ved utsetting, så luftes, og dermed er den potte tett år etter år. Må den en gang skiftes igjen, så er dette igjen en renslig og enkel jobb. Rimelig er den også (var rimelig i alle fall ...). Redigert 17.Mars.2017 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 17.Mars.2017 Del på Facebook Svart 17.Mars.2017 En rørbit to bolter et sveiseapp er også mulig. Siden jeg ikke er sveisekyndig så har jeg vært og skaffet stang og prøver med det først, ellers har jeg jo bekjente med slik kunnskap hvis det kniper Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 17.Mars.2017 Del på Facebook Svart 17.Mars.2017 Forstår jeg at du også skal skifte pakkboksen? Dersom akslingen ikke har slitemerker eller har skader ville jeg sterkt vurdert å bytte til en mer moderne konstruksjon når jobben først gjøres. I en tidligere båt kastet jeg ut noe tilsvarende du har og satte inn denne typen fra VP. Den skal kun ha en liten "stripe" fett årlig ved utsetting, så luftes, og dermed er den potte tett år etter år. Må den en gang skiftes igjen, så er dette igjen en renslig og enkel jobb. Rimelig er den også (var rimelig i alle fall ...). I utgangspunktet skal jeg nå skifte cutlesslageret og holder på med montering. Et skifte av pakkboks er jo fristende siden den gamle ligger på arbeidsbenken men må ta en ting av gangen føler jeg. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 17.Mars.2017 Del på Facebook Svart 17.Mars.2017 Etter mange gode råd og tips fra spesielt roger-jo har endelig cutlesslageret havnet der det skal. Gjengestang og varme var nyttige redskaper pluss stigende temperatur hos reder . Takker for hjelp så langt. Sitér dette innlegget Link to post
deckman Svart 14.Mars.2018 Del på Facebook Svart 14.Mars.2018 Hei,kor det går med skuta,har du den endå?Kjøpte samme type båt i fjor,en eldre ca 78 mod.Har egentlig forsømt det samme som du gjorde med pakkboksene,å gi et lite tørn av og til.Ellers er det meste ok;) Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 14.Mars.2018 Del på Facebook Svart 14.Mars.2018 deckman skrev 25 minutter siden: Hei,kor det går med skuta,har du den endå?Kjøpte samme type båt i fjor,en eldre ca 78 mod.Har egentlig forsømt det samme som du gjorde med pakkboksene,å gi et lite tørn av og til.Ellers er det meste ok;) Joda har den enda og det skal eg fortsette med. Pr nå så fungerer absolutt alt om bord, og husker å gi et tørn i ny og ne på fettboksen Sitér dette innlegget Link to post
deckman Svart 15.Mars.2018 Del på Facebook Svart 15.Mars.2018 Hvilken motor står i? Eg har en Volvo Penta TMD 30 86 mod.,går som ei kule,marsjer på 11-12,max var eg oppe i18 ca etter at eg slippa/spylte skroget for groe,ny kalesje og;)) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.