Rebel Startet 30.November.2013 Del på Facebook Startet 30.November.2013 Hei! Har kjøpt meg en båt med en 305 GM motor. Noen som vet hvordan man kan finner ut når denne motoren er produsert? Jeg har funnet "Engine block casting number", men vet ikke om det kan si noe om når blokka er produsert. MVH Ronny Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 30.November.2013 Del på Facebook Svart 30.November.2013 Hvis du legger inn et eller flere bilder er det sikkert noen som kan gi deg svar. Det finnes forskjellig marinisering og avhengig av dette kan det finnes serienummer som kan finnes på ulike steder. Sitér dette innlegget Link to post
Rebel Svart 30.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.November.2013 Okay, skal prøve å få tatt noen bilder etterhvert. Kjøpte båten så og si usett, fikk beskjed om at blokka var byttet for ett år siden. Tenkte at det ikke kunne være så galt kjøp. Fikk tatt en kikk på motoren i dag. Da jeg skrudde ut tappepluggen for å se om det var igjen noe kjølevann i motoren, så jeg at det begynte å renne vann ned langs motorblokka. Hel......!, diger sprekk i blokka. Motoren har tydeligvis stått med vann tidligere i vinter som har fryst til is og ekspandert slik at blokka har sprekt. Noen som vet om man kan tette slike sprekker på ett hvis, eller må jeg få tak i ny blokk? Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 30.November.2013 Del på Facebook Svart 30.November.2013 Ikke ta sorgene på forskudd, en 305 blokk gror nesten på trær. Du finner en grei blokk hos nærmeste høgger for et par lapper, eller kjøp en i Sverige på Blocket.se -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
index Svart 1.Desember.2013 Del på Facebook Svart 1.Desember.2013 Metalok kan sikkert fikse den, hvis den eller er i grei form... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
tb55 Svart 1.Desember.2013 Del på Facebook Svart 1.Desember.2013 Dersom sprekk ligger "greit til", er det vanligvis ikke noe særlig pes og sveise dette.... Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 1.Desember.2013 Del på Facebook Svart 1.Desember.2013 "Problemet" er vel at man får en 305 blokk for noen få lapper, metalocking koster betydelig mer, sveising er noe billigere, men det blir sannsynligvis uansett billigere å kjøpe en brukt blokk, og de fleste som driver med amcar har sikkert noe liggende. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.