Guest Avmønstret# Startet 1.Desember.2013 Del på Facebook Startet 1.Desember.2013 I seilbåten, type 30 år gammel svenske, er det skrudd teakdørk i bunnen av cockpit. Har nå avslørt at det kommer vann derfra. Selve teakdørken i seg selv er svært slitt og jeg har ikke noe emosjonelt forhold til å ha teak på dørken. Har bestemt at jeg ikke gidder å ha teak på nytt så det skal vekk. Uten å ha prøvd så tipper jeg at teaken er skrudd og limt? Dvs at jeg først må skru ut alle skruene, så frem med et lite brekkjern osv og bryte det opp. Så er det vel sliping og herjing for å få av all dritt. --------- Men så hva? Ser for meg å tette alle skruehull med epoxy og så slipe slett. Men så stopper det opp litt for meg. Kan jeg male med tokomponent, må jeg legge ny topcoat, i såfall hvorfor må jeg det fremfor å male? Så ser jeg for meg en avslutning med å montere ett eller annet anti-skli belegg av god kvalitet. Noen som har gjort noe tilsvarende før? (Fjernet skrudd teakdekk fra gammel svenske). Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 1.Desember.2013 Del på Facebook Svart 1.Desember.2013 Hva med å dekke det til med et lag jukseteak, Flexiteek el. likn. Sklisikker og vedlikeholdsfri, og så ser det jo ut som før også. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 1.Desember.2013 Del på Facebook Svart 1.Desember.2013 Hva med å dekke det til med et lag jukseteak, Flexiteek el. likn. Sklisikker og vedlikeholdsfri, og så ser det jo ut som før også. Joda, ser pent ut det. Har også teak på cockpitbenkene, den også er veldig slitt men duger fortsatt, såvidt. Er ikke lenge før det også må vekk. Men det er egentlig ikke så viktig for meg. Båten har ikke teakdekk så om cockpit har teak eller ikke syns jeg ikke har noe å si. Båten har sikkert ett tonn med teak nede i kjelleren så det kan godt være teakfri sone utendørs ;-) Men spørsmålet er egentlig hvordan jeg bygger opp nytt når jeg har fått av alt det gamle og tettet ørten skruehull. Må man ha topcoat + evt. antsklibelegg eller kan man male med tokomponent? Sitér dette innlegget Link to post
Winga Queen Svart 1.Desember.2013 Del på Facebook Svart 1.Desember.2013 Hei. Vi leverer teak dekk fra Litauen, Baltic Teak. Anbefaler at du river det gamle, fyller skruehull med epoxy og legger ny teak, som HEL limes, uten å skru. Har sett på endel båter at skrudd teak, med tiden lekker, og noen teak dekk slipper taket i plasten, da de bare er punktlimt. Ta kontakt om du trenger hjelp. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=44450140&searchQuery=teak Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.