bjornas Startet 1.Desember.2013 Del på Facebook Startet 1.Desember.2013 Lanternene i masten forsynes med strøm via en slik kontakt. Jeg synes imidlertid disse kontaktene "ikke er til å stole på"; har ofte problemer med at ledninger drar seg ut av innfestingene i kontakten. Har dere noen tips til hvordan jeg kan få en løsning jeg kan stole på? Må jeg f eks lodde ledningene fast inne i kontakten? Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
JRK Svart 1.Desember.2013 Del på Facebook Svart 1.Desember.2013 (redigert) Skruene om du fester ledningene skal også låse pinnen fast I plugghuset. Om pinnen sklir ut kan det se ut som skruehodet er dratt av? Hender jeg lodder I tillegg til å skru. Redigert 1.Desember.2013 av JRK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 1.Desember.2013 Del på Facebook Svart 1.Desember.2013 Monter heller en svanehals på dekk, ved siden av mastefoten. Så trekker du kabelen gjennom og kobler i en ordentlig koblingsboks under dekk. Så tetter du hullet i svanehalsen med noe gummikitt/vinduskitt som er lett å fjerne når masten må ned. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
mons Svart 2.Desember.2013 Del på Facebook Svart 2.Desember.2013 Slike kontakter vil ikke kunne ta opp store fysiske belastninger på kabelen. Bevegelser i kabelen vil bla medføre at den ikke holde tett over tid. Skru sammen kontakten og tetningen slik det er tenkt, og fest kabelen godt rett etter at den er kommet ut av kontakten. Legg den evt ned langs kontakten igjen og strips den inntil kontakten. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.