Jump to content

Finnmaster 62DC med 150 yamaha vs Ibiza 20 S med 115 Yamaha?

Gammelstyrmannen

Recommended Posts

I september solgte jeg min Ibiza 20 S med 115 Yamaha 2006 model. Jeg var ikke helt fornøyd med blant annet drivstoff forbruk, tid å plane med 2 eller flere personer e.t.c. I stedenfor denne kjøpte jeg en ny demokjørt Finnmaster 62DC med 150 yamaha . Sliter litt med meg selv om jeg har gjort et riktig valg:-) Er dette en bedre båt enn den jeg hadde ? Vil sette pris på noen ærlige svar :-)

nå er jo valget tatt og båten kjøpt, så hvorfor spekulere mer enn nødvendig? :) Du får heller håpe vinteren går i en fei så du får sjøsatt nyskuta

Kjenner ingen av båtene, men vil tippe at nybåten vil være bedre på noen punkter, mens den gamle også hadde sine fordeler. Så spørs det hva du vektlegger...

Vil tro 115hk var noe snaut på Ibizaen så du vil nok sette pris på det ekstra skyvet i 150hk'en. Men tror ikke du vil spare særlig mye drivstoff

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Hei og takjk for svar. Ibizaen fikk jeg opp i 33-34 knop med 1 til 2 personer ved 5900 omdreininger. marsfart rundt 26 knop. Finnmasteren går uten poblemer opp i 47 knop på 5800 omdreininger. Marsfart 33-34 krop ved 4600 omdre Ibiziaen hadde riktig propell så det stod ikke på dette.

Til Ibizia fan så er jeg helt enig med deg. Båten har stil og kvalitet . Det er derfor jeg er i tvil om jeg har gjort rett :-)

Redigert av Janige (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...