Chiefengineer Svart 7.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2013 Ok. da har du enten null effektforbruk eller 100% effektforbruk avhengig av thermostatens innstilling. Da kan du fint få den til å bruke 0,5kw x 24h/d=12 kwh pr. døgn ved å vri hjulet til maks. Når thermostaten vris ned til en verdi der den slår ut bruker forstvakten null effekt. Jeg bruker en del tusen kWh i løpet av en vinter men har det også konstant frostfritt over det hele, både i motorrom og resten av båten. Benytter både vifteovner og frostvakter i kombinasjon til dette. Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 7.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2013 ok, så med en slik en så er det enten 0 eller full effekt ? Greit og vite, så regnestykke mitt på 1992kwh vil være maksimalt forbruk i løpet av tiden om kun disse to ovnene står på ? Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Chiefengineer Svart 7.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2013 Jepp det stemmer. Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 7.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2013 Takk:) Da spørs det om ikke jeg kjører litt varme i de kalde periodene i vinter :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Sjeldenutpå Svart 7.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2013 Eg var innom Jula, e...eller var det claes olsson... og kjøpte ein sak som likner på tidsur/strømmåler som man setter i stikkontakten, for så å plugge ovnen i den igjen. Men den eg kjøpte hadde justerbar digital termostat. Kan stilles ned til 5 grader. Virker upåklagelig. Så kan frostvakten stå på fullt, og så slipp eg å spekulere i om eg har valgt passe innstilling på slik vrider som er nevnt. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
MaSa Svart 7.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2013 Kjekt! Var det kombinert termostat og strømmåler i samme kontakten ? Eller må man ha 2 kontakter for og få den muligheten ? Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Sjeldenutpå Svart 8.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2013 Hmm trur berre den hadde tidsur og termostat. Hmm trur berre den hadde tidsur og termostat. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.