Lars H. Startet 3.Desember.2013 Link til dette innlegget Startet 3.Desember.2013 Hei.I forbindelse med bytte av stevnsbeslag for propell/aksling, må jeg ha av roret for å få tredd det nye beslaget på plass. I 2007 hadde jeg også roret av da jeg hadde ute akslingen for bytte av simmerringer i pakkboksen, og da syntes jeg at den nedre tappen på flyndren som roret er tredd ned på og hviler så litt suspekt ut. Men jeg gjorde ikke annet enn å pusse og satte så på roret igjen.Den tappen er neppe blitt bedre på disse 6 årene, og jeg tenker med skrekk og gru hva som vil skje dersom den knekker. Jeg vet ikke hvilket metall det er i den og hvordan den er festet. Er det noen andre som har hatt problem med den og vet noe om det er mulig å bytte den tappen ut med en ny? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
blue moon Svart 3.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2013 Hei. Du ser vel fort hvordan den er festet ved å fjerne plastikkskivene? 1. Sveist forbindelse. 2. Skrue under flyndre for enkel utskifting av tapp. Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Lars H. Svart 3.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2013 Jo, det ville jeg nok sett, men båten står innpaket i havnen 7 mil unna med roret montert. Bildet er fra 2007. Jeg lurte bare på om noen hadde egen erfaring slik at jeg kunne planlegge en eventuell jobb i vinter frem til et mulig skifte til våren. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.