Jump to content

Noen som har byttet nedre feste for roret på en Saga 27?

Lars H.

Recommended Posts

Hei.

I forbindelse med bytte av stevnsbeslag for propell/aksling, må jeg ha av roret for å få tredd det nye beslaget på plass. I 2007 hadde jeg også roret av da jeg hadde ute akslingen for bytte av simmerringer i pakkboksen, og da syntes jeg at den nedre tappen på flyndren som roret er tredd ned på og hviler så litt suspekt ut. Men jeg gjorde ikke annet enn å pusse og satte så på roret igjen.

Den tappen er neppe blitt bedre på disse 6 årene, og jeg tenker med skrekk og gru hva som vil skje dersom den knekker. Jeg vet ikke hvilket metall det er i den og hvordan den er festet. Er det noen andre som har hatt problem med den og vet noe om det er mulig å bytte den tappen ut med en ny?

bilde

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jo, det ville jeg nok sett, men båten står innpaket i havnen 7 mil unna med roret montert. Bildet er fra 2007. Jeg lurte bare på om noen hadde egen erfaring slik at jeg kunne planlegge en eventuell jobb i vinter frem til et mulig skifte til våren.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...