biozide Startet 4.Desember.2013 Link til dette innlegget Startet 4.Desember.2013 Hei igjen , Det er mange svar på forumet ang dette, men spør likevel! Har en 30 mm aksel som jeg skal kutte for så å montere klemfles. Mitt spm er da, hvor mye bør jeg ha mellom propell og lager, 3-4 cm? BTW: Har god avstand til ror.. Mvh J Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 4.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2013 (redigert) Hei Mener og ha hørt avstanden mellom stevnbeslag og propell skal være minimum tilsvarende tykkelsen på akslingen. I ditt tilfelle min. 30mm. Reidar Redigert 4.Desember.2013 av Philonica 2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 4.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2013 Min er noe lenger: Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 4.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2013 Til alle andre deler av båten skal det være en avstand på minst 15% av propelldiameter. Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 4.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2013 Tusen Takk for kjapt svar!!! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2013 Husk å lage nok plass til sinkanode på akslingen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
biozide Svart 4.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2013 Takk Lars, det hadde jeg ikke tatt med i beregningen:) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 4.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2013 Sabb i Bergen sier dette "Maksimalt overheng her regnes for 1,5 x akslingens diameter ". Mvh/ Best regards Frydenbø Sabb Motor AS Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Mulligan Svart 4.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2013 Mekanisk begrensning ja. Min betraktning var fra et propeller effektivitet ståsted. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.