windy26 Svart 12.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2014 Veldig takknemlig for denne informasjonen , det å heve motoren er nyttig info , tror ikke det går uten å legge under på motor festene , veldig greit å vite , det som du JRK skriver gjør meg mere glad , jeg har jo denne utv på giret :-) Nå skal jeg innrømme at jeg har skrønet litt når det gjelder motor type jeg har en Tamd 41 P-A 200hk , hvorfor jeg har sakt at jeg har en 43 motor er at min motor er justert opp og yter ca 220hk på veivaksel , ville ikke ta den diskusjonen om hvor dumt det er å tulle med oppjustert diesel pumpe/trimme motor , etter min vurdering tror jeg at MS-4 Gearet skal få lov til å sitte på motoren og bruke det med fornuft å passe på regelmessig olje skift :-) :-) :-) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 12.Januar.2014 Del på Facebook Svart 12.Januar.2014 Volvo sine kasser er vel også laget av en av de store produsentene? Finnes vel i så tilfelle alternativer. Spør progress ingeriørfirma Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 12.Januar.2014 Del på Facebook Svart 12.Januar.2014 Jeg har trøbbel med mitt twin disc mg 502. Iflg importøren er det passe også på 40 serien (jeg har det på 60 serien) og de er jo 'rimelige' på bruktmarkedet når man først finner dem. Jeg går selv for et brukt et for å slippe å heve maskinen Sitér dette innlegget Link to post
Kasina Svart 13.Januar.2014 Del på Facebook Svart 13.Januar.2014 etter min vurdering tror jeg at MS-4 Gearet skal få lov til å sitte på motoren og bruke det med fornuft å passe på regelmessig olje skift :-) :-) :-) Bytt olje hvert år, og bruk foreskreven olje, så varer et slikt gear lenge ved såpass lett drift som i din båt. Husk disse er levert i sin tid til Princess 35 og 330, riktig nok i dobbelmontering, men dog. Sitér dette innlegget "Sistemann tar med flagget" Link to post
windy26 Svart 13.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Januar.2014 Skal sjekke oljen en av dagene , tar å tapper ut for å se om det er noe spon/skitt i oljen , ser veldig bra ut når jeg peiler oljen men greit å sjekke i bunn av kassa også , og ja vis disse kassene var innmontert i tunge båter som princess 35 osv vil vel det holde med min lette båt ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 14.Januar.2014 Del på Facebook Svart 14.Januar.2014 Veldig takknemlig for denne informasjonen , det å heve motoren er nyttig info , tror ikke det går uten å legge under på motor festene , veldig greit å vite , det som du JRK skriver gjør meg mere glad , jeg har jo denne utv på giret :-) Nå skal jeg innrømme at jeg har skrønet litt når det gjelder motor type jeg har en Tamd 41 P-A 200hk , hvorfor jeg har sakt at jeg har en 43 motor er at min motor er justert opp og yter ca 220hk på veivaksel , ville ikke ta den diskusjonen om hvor dumt det er å tulle med oppjustert diesel pumpe/trimme motor , etter min vurdering tror jeg at MS-4 Gearet skal få lov til å sitte på motoren og bruke det med fornuft å passe på regelmessig olje skift :-) :-) :-) Uten at jeg vet det, så tipper jeg at det er høyere dreiemoment på kad 43 enn på din lett trimmede 41P, så bare å kjøre på med det giret. Ser fort hvor lenge det holder uansett ;-) Sitér dette innlegget Link to post
windy26 Svart 18.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2014 Sjekk av olje på gearet , alt var bra ikke noe spon eller unormale urenheter å se , har kjørt ca 100 timer med gearet på 41 motoren også med større belastning i sommer , konklusjon må vel være at så lenge det ikke er spon i olje holder gearet bra og å mange timer , blir noe mere belastning med tyngere propell men håper det ikke skal slite unormalt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.