Jump to content

kan jeg bruke Ms-4 gear på en Kad 43?


windy26

Recommended Posts

Veldig takknemlig for denne informasjonen , det å heve motoren er nyttig info , tror ikke det går uten å legge under på motor festene , veldig greit å vite , det som du JRK skriver gjør meg mere glad , jeg har jo denne utv på giret :-)

Nå skal jeg innrømme at jeg har skrønet litt når det gjelder motor type jeg har en Tamd 41 P-A 200hk , hvorfor jeg har sakt at jeg har en 43 motor er at min motor er justert opp og yter ca 220hk på veivaksel , ville ikke ta den diskusjonen om hvor dumt det er å tulle med oppjustert diesel pumpe/trimme motor , etter min vurdering tror jeg at MS-4 Gearet skal få lov til å sitte på motoren og bruke det med fornuft å passe på regelmessig olje skift :-) :-) :-)

Link to post

etter min vurdering tror jeg at MS-4 Gearet skal få lov til å sitte på motoren og bruke det med fornuft å passe på regelmessig olje skift :-) :-) :-)

 

Bytt olje hvert år, og bruk foreskreven olje, så varer et slikt gear lenge ved såpass lett drift som i din båt. Husk disse er levert i sin tid til Princess 35 og 330, riktig nok i dobbelmontering, men dog.

"Sistemann tar med flagget"

Link to post

Veldig takknemlig for denne informasjonen , det å heve motoren er nyttig info , tror ikke det går uten å legge under på motor festene , veldig greit å vite , det som du JRK skriver gjør meg mere glad , jeg har jo denne utv på giret :-)

Nå skal jeg innrømme at jeg har skrønet litt når det gjelder motor type jeg har en Tamd 41 P-A 200hk , hvorfor jeg har sakt at jeg har en 43 motor er at min motor er justert opp og yter ca 220hk på veivaksel , ville ikke ta den diskusjonen om hvor dumt det er å tulle med oppjustert diesel pumpe/trimme motor , etter min vurdering tror jeg at MS-4 Gearet skal få lov til å sitte på motoren og bruke det med fornuft å passe på regelmessig olje skift :-) :-) :-)

Uten at jeg vet det, så tipper jeg at det er høyere dreiemoment på kad 43 enn på din lett trimmede 41P, så bare å kjøre på med det giret. Ser fort hvor lenge det holder uansett ;-)

Link to post

Sjekk av olje på gearet , alt var bra ikke noe spon eller unormale urenheter å se , har kjørt ca 100 timer med gearet på 41 motoren også med større belastning i sommer , konklusjon må vel være at så lenge det ikke er spon i olje holder gearet bra og å mange timer , blir noe mere belastning med tyngere propell men håper det ikke skal slite unormalt

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...