Jump to content

Noen som skal inspirere båt i Leangbukta på lørdag/søndag?

Popeye70

Recommended Posts

Hallo.

Er det noen som har båt på Y-brygga på Tangen i Leangbukta og hadde tenkt seg ut på en inspeksjonsrunde i løpet av helgen? Jeg er bortreist, men skulle gjerne hatt en kjapp situasjonsrapport fra båten.

Båten (seilbåt - Dufour 385) ligger på venstre side på vei utover, på plass 38-40, tror jeg. Båten innenfor heter "la bancasin" med lett synlig navn. Jeg vet at presenningen ligger for lavt (får ikke hevet stativet mer akter), og at den har revnet halvveis i en søm i baugen, men bortsett fra det var alt stort sett på stell da jeg forlot den.

Hvis noen er i nabolaget er det fint om de kunne kaste et blikk på båten og rapportere om presenningen ligger på og båten ikke har slitt seg. Trenger ingen lang rapport, en setning er nok for. :-)

På forhånd takk!

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Skal nedom P-brygga i løpet av kvelden i dag. Tar gjerne en titt for deg på Y-brygga.

Var på Tangen ved 20-tiden i går, og presenningene flagret godt. Mange som nok bør ta seg en tur, både boble-båteiere og land-båteiere. Det blir heldigvis lite sjø innerst i Leangbukta, så om fortøyningene er i orden, er det liten fare for selve båten etter været i går.

Redigert av Skhuds (see edit history)

Hjertelig takk. Det er så vanskelig å følge med selv fra Gøteborg. ;-)

Om presenningen har gitt seg så kan den erstattes. Båten ligger nok og vandrer litt, men skal ikke klare å treffe noe fordi plassen er så bred.

Jeg er mer redd for båten på innsiden. Den vandret mye sist jeg sjekket (under forrige runde med vind), og var bare noen cm unna utriggeren mellom oss. Går han i utriggeren øker belastningen på denne.

Som sagt så holder det med en setning som feedback, ikke en avhandling. Jeg vil bare slippe å gå her og bekymre meg. Bedre å vite...

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Ligger på land. Overlevde forrige vindkule, har nå fått beskjed om at presenningen min har vrengt seg denne gangen. Enda jeg ligger innimellom andre båter, og har sikret som bare pokker. Er vist mange vrengte på denne runden, til info for andre som har båt der.

Blir to timers kjøretur en vei i morgen, med en sur hjelper på 14 år som må være med, hehe. Slikt kan skje, sukk

Båten ligger greit, med litt slakke fortøyninger. Fendre er på plass og du har god klaring til utriggerne. Nabobåten ligger også stødig, men uten presenning nå. Presenningen din ligger på over hele båten, men har fått litt medfart så den flagrer en del. Nesten alle kannene er borte, og glidelåsen på hekken har spjæret, så du har god lufting! Sender du meg mailadressen din på IM, kan jeg sende deg noen bilder hvis du ønsker.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...