Flammingokid Startet 5.Desember.2013 Link til dette innlegget Startet 5.Desember.2013 Noen som vet om hvordan ståa er ? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 5.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2013 Ser ut som det har vært litt action der.... http://tb.no/nyheter/et-titalls-bater-er-knust-1.8198755 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Dorsken Svart 5.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2013 Triste greier. Men vi kan vel dessverre vente flere slike oppslag i avisene i morgen skulle jeg tro. Vi bor jo ikke så "langt ut i fjorden", men da jeg var nede å så til båten i 20-tiden blåste det småjævlær. Heldigvis lå både den og de andre trygt, men det hadde gått hardt ut over noen presenninger. Sitér dette innlegget Jeg har en dårlig karakter - og den har gitt meg mye glede Link to post
M/S Bastard Svart 6.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2013 Gruer meg til og dra ned i havna i dag, får bare håpe på det beste Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 6.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2013 En pullert på brygga var røsket opp fra roten på Astor i går kveld. Heldigvis handlet havnesjefen raskt og fikk en ekstra tamp ombord slik at hun ikke drev og slo mot en uterigger. Med syv tamper i land viste det seg at dette ikke var nok for den kraftige kastevinden som herjet i går kveld. Godt man er pensjonist og kan tilbringe dagen i havna. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bøljan Svart 6.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2013 http://www.jarlsbergavis.no/nyheter/article7027621.ece Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2013 Oppdatert info i Tønsberg blad Ser ikke bra ut, nå er jeg spent på hvordan det her gått med min Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 6.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2013 Trist syn! Store skader og flere sunkne båter. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2013 Jarlsberg avis kommer med mere så fort det lysner Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 6.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2013 Håper din båt har klart seg Bastard! Du har jo lagt ned mye arbeid i den. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 6.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2013 ser ju veldi tråkigt ut det her............. men det går att reparera så att det blir helt usynligt !! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
M/S Bastard Svart 6.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2013 Min båt klarte seg bra, det gjorde alle på den piren jeg ligger på. Etter det jeg kan se er det bare båter som ligger på anlegget nord for marinaen som har fått skader, samt noe på opplagsplassen. Jeg legger inn noen bilder snart Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 6.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2013 Låner denne tråden for å fortelle fra Son havn. Her er det så vidt jeg kunne se i morges kun en velt, i det hele nokså udramatisk: Den hadde til gjengjeld tatt med seg stigen til Hulda. Noen titalls presenninger har blåst av. En forluke til en eller annen båt ligger på bakken. Ellers så er det enkelte som får det til hvert år: Generelt vil jeg anbefale folk som har båter i Son om å ta seg en tur og sjekke presenningene. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2013 Det er en del som mangler presenning i Holmestrand. ett par bilder Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2013 "Ellers så er det enkelte som får det til hvert år" Takk for opplysningen Hulda, greit med egen "vaktmester" i havnen når en selv bor 7 mil unna Trudelutt. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Christel III Svart 6.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2013 Ser ut som det har gått for seg når en så stor båt måtte gi tapt... Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Pequod Svart 6.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2013 (redigert) Skal straks ned i båthavna her på Oksval på Nesodden, men ut i fra webkameraet ser det bra ut. Var flere presenninger og ting og tang som lå og slengte i sjøen og andre steder forrige torsdag.. Bildet viser utsnitt fra webkameraet, og min "Bergtatt" kan dere se ovenfor Gimsøy-snekka som har blå/grønn presenning bakerst. Redigert 6.Desember.2013 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
DieselDahl Svart 6.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2013 Det er forskjell på båtstøtter gitt. Sånne "selvjusterende greier" er det simpleste når det blir litt vind. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 6.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2013 Det er forskjell på båtstøtter gitt. Sånne "selvjusterende greier" er det simpleste når det blir litt vind. Man skall heller aldri gjøre fast presseningen i støtter......... det er så lett att presseningen rykker o sliter i støtten og flytter den millimeter for millimeter tils... !!!! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Pequod Svart 6.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2013 (redigert) Ser ut som det har gått for seg når en så stor båt måtte gi tapt... Hører med til historien at eierne har fått bruksforbud på båten både til forestillinger, konserter og overnatting, så den har ikke vært i bruk på flere måneder. Aner ikke hvilken tilstand den var i før stormen kom. Redigert 6.Desember.2013 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
S/Y Emma Svart 6.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2013 (redigert) Si meg, fortøyer man ikke for storm på Østlandet? Nå har vi hatt storm i mange dager på Nordvestlandet, men i småbåthavna vår er det ikke noen skader på hverken båter eller bryggeanlegg. Så lenge bryggemoringer og stag er godt forankret og dimensjonert, og båtene har skikkelige fortøyninger og fendere, er det ikke noe problem med storm. Redigert 6.Desember.2013 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Tombåt Svart 6.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2013 Mener å ha lest at det også har gått galt med både båter og brygger på nordvestlandet tidligere, men kanskje jeg har lest feil Sitér dette innlegget Link to post
Dorsken Svart 6.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2013 (redigert) Si meg, fortøyer man ikke for storm på Østlandet? ... Nja, erfaring/fartstid kan jo gi en viss trening/dyktighet ... og østlendingene sin uværserfaring er vel å sammenligne med en danske på ski eller som bilturist på vestlandet Redigert 6.Desember.2013 av Dorsken (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg har en dårlig karakter - og den har gitt meg mye glede Link to post
LM 605 Svart 6.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2013 Best og ha båten på land på denne årstiden Sitér dette innlegget Link to post
M/B Cathy Svart 6.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2013 Er det Astor som er i videoen på tb.no? Må si jeg er veldig fornøyd med at båten sto trygt på land. Og føler virkelig med de som har fått skader eller ødelagt båten sin. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.