Jump to content

Montering av snapp david

Puffen

Recommended Posts

Yankee skrev:
Hvorfor ikke bare ta å sveise en sjakkel på en plate og skru fast på båten. På jolla fester man to øyeskruer som man kapper ut en liten åpning i. Da vipper man disse opp i bøylene som står på båten :yesnod: Og vips så har man båten festet. Det enkle er ofte det beste :flag:

Har du bilde av denne løsningen, så legg det ut her på BP.

• 1 år senere...

Trenger litt råd ang. feste av gummibåten :headbang:

Vi har kjøpt oss en brukt Skorgenes 375 og det er snap daviter på bak. Problemet er hvor i all verden skal jeg feste gummibåten etter at jeg har løftet den opp? Nå har jeg midlertidig tatt et tau opp i targabøylen slik at guttungen får med båten sin :yesnod:

Men jeg syns ikke det er noen god løsning da det er litt bevegelse i gummibåten under fart og dette kan umulig være bra for targabøylen i dårlig vær!!!

Finnes det noen avtagbare stag e.l. til dette mon tro :confused:

Noen som har en Skorgenes med en god løsning kanskje?

• 4 uker senere...

Driver og fester snap daviter til badeplattformen hos meg. Med davitene følger det med gjennomgående skruer - men hos meg har jeg ikke tilgang til rommet "inni" badeplattformen. Noen forslag til hva som kan gjøres for å feste davitene på en god måte? Det er Weaver-daviter.

- Kulla 13,5 ft 2006, 9,9 hk Mercury 4T
- Suzumar 265 med årer, Pyranha kano, to havkajakker

Første båter:
- Pioner 8, Rana 14, Hansvik 16

BAG skrev:
Trenger litt råd ang. feste av gummibåten :headbang:

? Nå har jeg midlertidig tatt et tau opp i targabøylen slik at guttungen får med båten sin :yesnod:

Men jeg syns ikke det er noen god løsning da det er litt bevegelse i gummibåten under fart og dette kan umulig være bra for targabøylen i dårlig vær!!!

Ser at noen bruker denne løsningen med feste opp i targabøylen når de ligger i land og legger gummibåten fremover mot akterenden når de går.... pass eventuelt på at den ikke gnager mot kalesjen

Maxum 4100 scb, Chenette III

daghb skrev:
Driver og fester snap daviter til badeplattformen hos meg. Med davitene følger det med gjennomgående skruer - men hos meg har jeg ikke tilgang til rommet "inni" badeplattformen. Noen forslag til hva som kan gjøres for å feste davitene på en god måte? Det er Weaver-daviter.

Hva slags materiale er badeplattformen? Jeg brukte 6,5 mm Ø syrefaste "treskruer" i badeplattform av finer (20 mm tykk). Holder godt.

Zach skrev:
Hva slags materiale er badeplattformen? Jeg brukte 6,5 mm Ø syrefaste "treskruer" i badeplattform av finer (20 mm tykk). Holder godt.

Glassfiber - samme som båten forøvrig. Tro om det holder med treskruer i plasten?

Første båter:

Sjekket opp dette med Tender nå - de har noe som heter "Toggler" som er en slags "mutterhylse" man fester i glassfiberen før man skrur ned maskinskruene. Det er ikke anbefalt med treskruer i glassfiberen.

Første båter:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...