EIN Svart 7.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2007 Hvorfor ikke bare ta å sveise en sjakkel på en plate og skru fast på båten. På jolla fester man to øyeskruer som man kapper ut en liten åpning i. Da vipper man disse opp i bøylene som står på båten Og vips så har man båten festet. Det enkle er ofte det beste Har du bilde av denne løsningen, så legg det ut her på BP. Sitér dette innlegget Link to post
Baso Svart 18.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2008 Trenger litt råd ang. feste av gummibåten Vi har kjøpt oss en brukt Skorgenes 375 og det er snap daviter på bak. Problemet er hvor i all verden skal jeg feste gummibåten etter at jeg har løftet den opp? Nå har jeg midlertidig tatt et tau opp i targabøylen slik at guttungen får med båten sin Men jeg syns ikke det er noen god løsning da det er litt bevegelse i gummibåten under fart og dette kan umulig være bra for targabøylen i dårlig vær!!! Finnes det noen avtagbare stag e.l. til dette mon tro Noen som har en Skorgenes med en god løsning kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 18.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2008 Jepp. Det finnes egne stag i syrefast stål som kan reguleres. Slik ser de ut de som selges på Maritim: Det går også ann å lage seg stag av f.eks. aluminiumsstenger Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 VI hadde stag på vår Nidelv 300 men de synes jeg var bortkasta greier. På Windyen la vi jolla mot akterspeilet og bandt den fast med et tau. Fungerte bra Sitér dette innlegget Link to post
daghb Svart 13.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2008 Driver og fester snap daviter til badeplattformen hos meg. Med davitene følger det med gjennomgående skruer - men hos meg har jeg ikke tilgang til rommet "inni" badeplattformen. Noen forslag til hva som kan gjøres for å feste davitene på en god måte? Det er Weaver-daviter. Sitér dette innlegget - Kulla 13,5 ft 2006, 9,9 hk Mercury 4T- Suzumar 265 med årer, Pyranha kano, to havkajakker Første båter:- Pioner 8, Rana 14, Hansvik 16 Link to post
Trophy Svart 13.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2008 Trenger litt råd ang. feste av gummibåten ? Nå har jeg midlertidig tatt et tau opp i targabøylen slik at guttungen får med båten sin Men jeg syns ikke det er noen god løsning da det er litt bevegelse i gummibåten under fart og dette kan umulig være bra for targabøylen i dårlig vær!!! Ser at noen bruker denne løsningen med feste opp i targabøylen når de ligger i land og legger gummibåten fremover mot akterenden når de går.... pass eventuelt på at den ikke gnager mot kalesjen Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
M/S Malene Svart 13.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2008 Kjøp den dyre - sammen med det avtagbare festet. da blir det bra. Det er store krefter bakpå der i sjø. Jeg ville valgt en skikkelig løsning på dette. Du finner Weaver`s snap daviter og avtagbare fester til temmelig nøyaktig halv pris bla på amazon eller ebay. Kjøpt fra USA, altså. Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 13.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2008 Driver og fester snap daviter til badeplattformen hos meg. Med davitene følger det med gjennomgående skruer - men hos meg har jeg ikke tilgang til rommet "inni" badeplattformen. Noen forslag til hva som kan gjøres for å feste davitene på en god måte? Det er Weaver-daviter. Hva slags materiale er badeplattformen? Jeg brukte 6,5 mm Ø syrefaste "treskruer" i badeplattform av finer (20 mm tykk). Holder godt. Sitér dette innlegget Link to post
orjack Svart 13.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2008 Jepp. Det finnes egne stag i syrefast stål som kan reguleres. Slik ser de ut de som selges på Maritim: Det går også ann å lage seg stag av f.eks. aluminiumsstenger Hordan festes disse stagene i gummibåten og hva festes de til i akterspeilet? Sitér dette innlegget Link to post
AustAgder8000 Svart 13.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2008 Joda har også en løsning på dette med egenutviklede beslag. Disse er festet med hurtigkopling slik at stag/skinne kan tas av når ikke jolla er med. Sitér dette innlegget Link to post
daghb Svart 13.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2008 Hva slags materiale er badeplattformen? Jeg brukte 6,5 mm Ø syrefaste "treskruer" i badeplattform av finer (20 mm tykk). Holder godt. Glassfiber - samme som båten forøvrig. Tro om det holder med treskruer i plasten? Sitér dette innlegget - Kulla 13,5 ft 2006, 9,9 hk Mercury 4T- Suzumar 265 med årer, Pyranha kano, to havkajakker Første båter:- Pioner 8, Rana 14, Hansvik 16 Link to post
daghb Svart 14.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2008 Sjekket opp dette med Tender nå - de har noe som heter "Toggler" som er en slags "mutterhylse" man fester i glassfiberen før man skrur ned maskinskruene. Det er ikke anbefalt med treskruer i glassfiberen. Sitér dette innlegget - Kulla 13,5 ft 2006, 9,9 hk Mercury 4T- Suzumar 265 med årer, Pyranha kano, to havkajakker Første båter:- Pioner 8, Rana 14, Hansvik 16 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.