ezach Startet 7.Desember.2013 Link til dette innlegget Startet 7.Desember.2013 Hei. Lakken flasser av på mine helt nye vindusviskerarmer. Og det er tegn til tæring på akslingen der armene klemmes fast. Tar gjerne i mot tips om hva årsaken kan være. Her er akslingen: Jeg har også bedt butikk og leverandør finne ut hva som er skjedd, men de har ikke kommet opp med noe svar, så langt. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2013 Dårlig kvalitet, rett og slett! Neppe noe verre enn det... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
LM 605 Svart 7.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2013 Enig med index. Har også opplevd dette samme problem på helt nye båter. Er nok, og har vært mye tvilsom kvalitet på en del båtutstyr i dag, kontra det man kjøpte for 20-30 år siden. Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 7.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2013 Kjipt hvis det er tilfelle. Men trolig enklere å fikse enn hvis det er snakk om strøm på ville veier. :/ Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 7.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2013 (redigert) Dårlig kvalitet. Tåler ikkje sjøvann. Alt eg har av messingslangekoblinger og dess like blir grønt nesten umiddelbart ved kontakt med sjøvann. Redigert 7.Desember.2013 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 7.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2013 Puss/vask reint,Smør dei inn med go marine grease,gjenta kver vår,så går det nok bra dette. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
ezach Svart 8.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2013 Problemet etter første sesong var lakken på viskerarmene. Den flasset av i store flak da jeg spylte vinduene med en hageslange uten munnstykke! M.a.o. lavt trykk. Noen som har opplevd tilsvarende? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 8.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2013 Lakkerte viskerarmer på båt? Jeg går kun for syrefast stål. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
LM 605 Svart 8.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2013 Ble vel brukt en del eloksering av slike deler for noen år tilbake, men syntes det" flasset" fort av igjen. Mener jeg hadde en del div.svart-elokserte detaljer på ei tidliger snekke i fra 80-tallet. Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 8.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2013 Lakkerte viskerarmer på båt? Jeg går kun for syrefast stål. Ja kast de gamle og få tak i rustfritt.... Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
ezach Svart 8.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2013 Ja kast de gamle og få tak i rustfritt.... De "gamle" ble jo anskaffet i juni. Jeg bør med andre ord kreve kjøpet hevet? Noen anbefalinger av motor og armer som holder? Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 8.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2013 Mine originale viskerarmer er sortlakkerte og de holder utmerket på lakken. Er 5 år nå og lakken viser ingen tegn til å slippe. Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 8.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2013 Kan tyde på at fabrikanten har hatt en svikt med det partiet jeg fikk av. Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 24.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2013 Butikken hadde skaffet nye armer i rustfritt stål lille julaften. Forklaringen fra leverandøren viste seg å være at de opprinnelige var i aluminium. Med motroraksling i stål, så blir det jo tæring. :/ Flott at de rydder opp. :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.