Jump to content

Gammel seilbåt gis bort i Rogaland


Kjetil1

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

ved med båtfasong? Min avatar, bilde og navn. Er en høyst eksisterende 6meter, bygget av shmidt i Danmark 1910-11, deltok i ol. i Gøteborg,(da het den Nurdug) Den har siden ca1920 befunnet seg i Rio, og er i stadig bruk. Folk med rett sans, godt håndlag eller nokk penger kan holde disse flytende imange år enda. Til glede for brukere og en glede for øyet.:-)

ved med båtfasong? Min avatar, bilde og navn. Er en h

Aileen ll

Link to post
Share on other sites

ved med båtfasong? Min avatar, bilde og navn. Er en høyst eksisterende 6meter, bygget av shmidt i Danmark 1910-11, deltok i ol. i Gøteborg,(da het den Nurdug) Den har siden ca1920 befunnet seg i Rio, og er i stadig bruk. Folk med rett sans, godt håndlag eller nokk penger kan holde disse flytende imange år enda. Til glede for brukere og en glede for øyet.:-)

Sorry, ikke meningen å støte noen. Det var båten i innlegg #6 jeg siktet til. (Se bilde) (KILDE: finn.no)

bilde

 

Det er også fra tid til annen noen trebåtprosjekter som legges ut på finn.no som like gjerne skulle vært St.hans-bål. Rett og slett fordi restaureringsarbeidet ikke vil stå i forhold til verdien. Da tenker jeg ikke på unike båter som f.eks. mahogny-racere eller slik som den trådstarter viser til. Det har jo vært noen prosjekktråder her inne som rett og slett har blitt oppgitt. Selv er jeg veldig glad i tre og trearbeid, men det går en grense for hva som er forsvarlig å begynne på. Subjektiv mening, ja. :smiley;

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...