shogun Startet 8.Desember.2013 Link til dette innlegget Startet 8.Desember.2013 Har en flåte i glassfiber som har ligget i sjøen i 3 år uten bunnstoff. Når jeg tok den opp var den TUNGT begrodd. Har nå gått over i flere omganger for å fjerne alt (skraper i ulike fasonger og størrelser og høytrykksspyler), men det sitter fremdeles en del igjen. Når den er ferdig rengjort ser jeg for meg å legge på bunnstoff slik at begroingen ikke blir så voldsom. Hvordan skal jeg greie å fjerne resten av begroingen slik at jeg kan ta på bunnstoff? På forhånd takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 8.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2013 Hvis det er rue som er igjen så kan du benytte saltsyre. (Kan nok finne en del om det hvis du søker) Pass på det er sterkt. Bruk verneutstyr. Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
TMe Svart 8.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2013 En bred stålsparkel tar det meste, men runde hjørnene med fil slik at ikke gelcoaten ripes opp. Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 8.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2013 Bosch el skrape og is-skrape(2 hånds) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 8.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2013 Det høres pussig ut. Skrape har du prøvd, og det burde ta det meste. Kanskje ein kraftigare høytryksspyler med rotordyse må til. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.