Jump to content

Plassering av dieselvarmer på Saga 24

rockmoen

Recommended Posts

Jeg skal til å installere ny dieselvarm ombord i min Saga 24. Har noen gode råd til hvor jeg bør plassere den og hvor jeg skal ta luften inn fra?

Fra før har det stått en varmer under benken på babord side i cabinen. Luften var hentet fra cabinen og eksosen gikk ut ved en gjennomføring som var plassert i skapet.

Har lurt litt på om man kan plassere den i siden ved pentry. Noen som har erfaring?

Tegning av båten (rød stjerne er tidligere plassering):

bilde

Ja,jeg har erfaring,jeg har montert et slikt varmeapparat i en Saga 24.Det er lenge siden,men jeg husker at jeg plastet fast en trekloss i skrogsiden inne is skapet under vasken,Festet apparatet på denne og trakk varmlluftsrøret fram til salongen ,ned gjennom skapet og fikk utløpet for barmluft nede ved dørken.Jeg hadde et Y - bend med spjeld inn for beine til oassasjerne slik at jeg kunne regulere varmen til cokckpit eller inn til lugaren.Jeg hadde utløp til eksos,og inntak til brennkammer ganske nær apparatet.Jeg tok ut en skrue i mannlokket,borte hul i den og tredde it et kobberrør som jeg loddet.og dermed sparte jeg å kjøpe stigerør-

Lykke til,det er ikke vanskelig !

Hilsen Gutek

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...