Ping Startet 10.Desember.2013 Del på Facebook Startet 10.Desember.2013 Hei Igjen... Vurderer å kjøpe denne http://www.yachtworld.com/boats/2003/Jeanneau-Sun-Odyssey-43-DS-2389951/Tortola/British-Virgin-Islands, Megleren mener at båten har stått mye rolig de to siste år. Virket som han ikke helt hadde satt seg inn i båten så er noe skeptisk... Den er en tidligere charter så den har fått sin omgang med juling. Er klar for å bruke en god del tid på TLC! Men er det noen fall gruver jeg burde se opp for? Noen som har erfaring med denne båten fra før av? Takker for alle svar. :) Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 11.Desember.2013 Del på Facebook Svart 11.Desember.2013 (redigert) Hei. fine familie båter:) Seiler helt greit. Men! båter i Norge er billige ifht i mange andre land. Husk at d kommer til hk avgift, frakt og mva på hele summen. Skal du ha denne til Norge koster det en drøy mill. så kommer nødvendige oppgradering (varme apparat. spreyhood /kalesje. Nye seil? ?) + ++ da er du fort oppe i 1, 2 mnok. Trygve red. skjedde noe merkelig m opplastingen gitt. red for skrivefeil. ps sjekk finn.no flere bra alternativ til den prisen Redigert 11.Desember.2013 av bare lek(k)er (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 11.Desember.2013 Del på Facebook Svart 11.Desember.2013 Har du erfaring fra vurdering og renovering av båter fra før? Her er mange fallgruber - og det som i utgangspunktet var en forlokkende pris kan i verste fall ende opp med å være et bunnløst pengesluk. Dersom du skal bruke båten i Norge, kan den transporteres hjem til Norge på en sikker måte? Uansett: Bruk en godkjent takstmann til å lage en rapport på båten før kjøp, så du vet hva du får. Dette bør selger ha klar uansett, og så kan du få denne oversendt før du vurderer videre. Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 11.Desember.2013 Del på Facebook Svart 11.Desember.2013 Denne hadde eg styrt langt unna, for dyr i forhold til tilstand. Mye brukt ser man på puter, dørker etc.etc. Fukt skader på interiør grunnet klima. langt borte. Tipper timetallet på motor til 3-7000 timer??? ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.Desember.2013 Del på Facebook Svart 11.Desember.2013 Sjekk: Båten er lett undermotorisert, sjekk grunnstøting, rorinnfesting, rigg/seil, vært privat før charter, sjekk for fukt i innredning, etc. Hadde nok vært litt tilbakeholden. Tross alt skal du ut med NOK 1 mill. ++ for en båt som er utrangert i charter. Dessuten er den tydeligvis konstruert som et slags byggesett innvendig. Det er sikkert drøssevis med slike båter for salg meget nærmere enn Jomfruøyene. Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 11.Desember.2013 Del på Facebook Svart 11.Desember.2013 Ikke så mye å velge i på ds båter, men 43 ds er jo en av få som kan kalles ds. Hva med å prute på denne? http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?length_feet_to=52&year_from=1998&class=2188&length_feet_from=40&sort=2&ref=fas&finnkode=45544177 Ikke direkte billig denne heller. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 11.Desember.2013 Del på Facebook Svart 11.Desember.2013 Ligger en del DS 43 i Kroatia... Har sans for de dekksalong seilerene selv Blir nok en slik vist jeg konventerer til seil en gang.. en må jo kunne se ut... det er en menneskerett.. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 11.Desember.2013 Del på Facebook Svart 11.Desember.2013 Dette skroget er noe av det beste jeanneau har kommet med de siste 20 årene. Har 4 års erfaring fra søsterbåten Sun Fast 43 som er samme skroget og mye av den samme innredning. Svake punkter: - innfestning av pullpit foran. Regn med krakeleringer her. Sjekk at laminatet ikke er mykt. Utbedres ved større skiver under. - Roret. Rorstammen er i aluminium. Ta av og sjekk for korrosjon.Noen båter har knukket roret. - kjølboltene er vanlig stål. Båten skal være tørr i kjølen for å unngå farlig rust. - motorens pakkpoks bør være skiftet i det siste. Hvis du skal seile den hjem bør du gå over hele styringen. Ellers er det mye som er bra med denne båten. Men prut mye. Du finner sikkert en like billig i middelhavet. Ellers er det mye kvalitetsutstyr. Båten er ikke undermotorisert med 55 hesteren. Ikke regn med å kunne selge denne for mer enn 7-800`i norge, så du bør være innstilt å ha båten lenge for å rettferdiggjøre verditapet du vil få. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Ping Svart 11.Desember.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Desember.2013 Takker for svar dere. Er helt klar over at prisen på denne båten må betraktlig ned! Og utrustning og slik kommer i tillegg. Er nede i BVI nå og titter på båter så lufter bare tanken ifh til hva man har hjemme... Pluss at deres erfaringer er svært gode å lytte til! I dag var jeg å så på en annen båt som også fattet litt min interresee. Det er mye på grunn at jeg skal seile nede i karibien en god stund og da er ikke kattamaraner veldig dyre å fortøye osv. Pluss at den er veldig mye mer stabil. Litt skeptisk til hva det vil koste og ha en slik hjemme i norge med tanke på at de ikke er spess populære. Tar gjerne tilbake meldinger på denne som megleren mener at jeg kan presse ned til 110k Dollar... http://www.bviyachtsales.com/core/listing/pl_boat_detail.jsp?&units=Feet&id=2674071〈=en&slim=broker&&hosturl=bviyachtsales&&ywo=bviyachtsales& Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.