ronjahund Startet 11.Desember.2013 Link til dette innlegget Startet 11.Desember.2013 Har fulgt litt med på brukte båter på yacthworld.com Et eksempel:en båt har vært til salgs lenge,minst et halvt år,båten ligger ute med tre forskjellige meglere,samme bilder,prisen er fra 1,2 mill hos den ene til 400 tusen hos en annen,ifølge begge trenger båten en del arbeid,har ligget uten vedlikehold et par år,bildene i annonsen er fra når båten var strøken,når jeg sender en Mail og viser interesse sender de noen bilder som tydeligvis er noe mer upp to date.de virker heller ikke kjempeinteresert i å selge heller. Åssen tolker man dette?dette er forøvrig i Spania Sitér dette innlegget Link to post
Nero II Svart 11.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2013 Hvis jeg kan trekke en analogi med eiendomshandel, så viser det at tre firmaer megler båten at du ikke kan anta at salgsapparatet har samme struktur som i Norge. Der jeg hadde kontakt med meglere var det slik at mange megelere kunne si at de ville selge,men de gjorde ikke noe. Og de var ikke selgers representant. De lever av kommisjon, og et tungt selgelig objekt blir dermed utsatt for "Matteuseffekt"- det gidde de ikke bry seg meg. Jeg mener du må stole på deg selv og evt få en "chartered surveyor" (tror jeg det heter) til å gi deg en tilstandsrapport. Flere jer har i andre tråder pekt på at prissettingen særlig i engelsktalende land ofte er preget av ønsketenkning og at du kan komme i land med radikalt lavere bud enn det som er antydet. Hold oss informert om hva du gjør, det er spennedne å følge med på. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 11.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2013 Har fulgt litt med på brukte båter på yacthworld.com Gi oss en link, da! :-) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
ronjahund Svart 12.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2013 Har litt problemet med å fixe link med padda mi?! Uansett har hatt litt mailkontakt fram og tilbake de forskjellige meglerne,de svarer veldig kort og ikke på alt jeg ber om,hehehe men etter som det er tre stykker har de jo fortalt litt alle sammen:båten står vist på land,ikke noe vedlikehold siste to årene,tekdekket er dårlig,seilene er dårlig,ifølge den ene er motoren skiftet i 2000 og går fint,den andre sier at motoren ikke starter ikke generatoren heller ,dieseltanken må skiftes ifølge en tredje megler,de svarer på Mail første gangen,men når jeg begynner og spørre mister de interessen??spurte han ene om hvorfor svaret var at han hadde hundre Mail bare på denne ene båten? Merkelig de virker ikke som dem gidder og bry seg,kanskje båten er for billig,lite for dem og tjene? Bare komme og se på den sier dem,men det et jo et stykke og dra da?:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.