Jump to content

Selge båt nå som hentes til påske...?

Tranen2

Recommended Posts

Har fått solgt min båt muntlig og skal lage en kontrakt. Vi er blitt enig om at kjøper skal betale halve summen nå og resten ved henting påsken 2014. Den skal ligge på min plass for min kost, oppsyn og forsikring. Kjøper krever da at jeg skal stå som eier til båten blir hentet. Jeg føler da at kjøper åpner for at han kan ombestemme seg...

Hva gjør jeg?

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

Få med i kontrakt at forskudd ikke blir tilbakebetalt ved et kontraktsbrudd... Så er problemet løst :-) det er vel også vanlig at håndpenger blir hos ny eier.

At båten blir i ditt eie til hele summen er innbetalt er jo en selvfølge. Og en fordel for deg ved kontrakts brudd. Sørg for å få med en absolutt dato for innbetaling av resterende, og blir ikke dette overholdt kan du selge båten pånytt og beholde håndpenger, er ikke kjøper villig til dette er han nok ikke seriøs heller. Også bruksforbud for ny eier til hele båten er betalt.

Redigert av Banarne (see edit history)

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Vet jo ikke hvilke summer det er snakk om, men håndpenger pleier ihvertfall ikke bli tilbakebetalt. . Men om det er snakk om flere hundre tusen så finn en sum du og ny eier kan bli enige om. Såpass høy at ny eier vil tenke seg om før han bryter kontrakt og såpass at du ikke føler deg lurt hvis dette skulle skje :-)

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...