Jump to content

38' Fountaine Pajot Athena For og imot?

Ping

Recommended Posts

Hei igjen,

Ask er på forumet har en sånn. Han vet alt som er verdt å vite om athena 38, tror jeg..

Har jo selv gått over til katamaran og vurderte flere båter når jeg skiftet. Minus med A38 var (etter min mening):

2x20 hester er for lite

Motorer plassert under køyee bak er upraktisk og gjør at det kan lukte motor i soverommet ditt.

Skrogtrekket i nede tiltrekker seg fuktighet og får blåmann

Ståhøyden i byssa er i underkant.

Krakelleringer i gelcoat rundt vantinfestningen tyder på at dette beveger seg litt under seilas.

Jeg høres kanskje negativ ut nå. Det er ikke meningen. Forøvrig mye flott med A38. Tror den er litt raskere enn min lagoon 380. Men lagoon er mye romsligere; spesielt i skrogene. Sjekk om du finner en slik òg.

Forøvrig så er det mange positive ting å si om katamaraner. Tror ikke det er vanskelig å selge på bruktmarkedet hvis prisen er god. For første gang siden jeg begynte med båt har folk spurt om jeg vil selge, ihvertfall. Det med båtplass trenger heller ikke være så umulig som mange mener.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Den klarer seg. Men det er ikke spesielt behagelig. Bevegelsene i sjøen er mer rykkete. Men syns det fungerer greit opp til 20 m/s som jeg har prøvd. Blir det sterk storm kan det hende det vil føles tryggere i en halvbåt. Men det handler vel mest om å vite hva som er fornuftig håndtering i de forskjellige vindstyrkene.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...