Ping Startet 12.Desember.2013 Del på Facebook Startet 12.Desember.2013 Hei. Havnet over en rimelig priset Fountaine Pajot Athena 38 og lurer på om noen har noen tanker rundt denne båten. Liker fordelene med at den ligger rolig på vannet og at den kan oppnå høyere fart enn en vanlig seilebåt. Har du noen erfaring med denne båt typen? Takk Mvh Ping Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 12.Desember.2013 Del på Facebook Svart 12.Desember.2013 Hei igjen, Ask er på forumet har en sånn. Han vet alt som er verdt å vite om athena 38, tror jeg.. Har jo selv gått over til katamaran og vurderte flere båter når jeg skiftet. Minus med A38 var (etter min mening): 2x20 hester er for lite Motorer plassert under køyee bak er upraktisk og gjør at det kan lukte motor i soverommet ditt. Skrogtrekket i nede tiltrekker seg fuktighet og får blåmann Ståhøyden i byssa er i underkant. Krakelleringer i gelcoat rundt vantinfestningen tyder på at dette beveger seg litt under seilas. Jeg høres kanskje negativ ut nå. Det er ikke meningen. Forøvrig mye flott med A38. Tror den er litt raskere enn min lagoon 380. Men lagoon er mye romsligere; spesielt i skrogene. Sjekk om du finner en slik òg. Forøvrig så er det mange positive ting å si om katamaraner. Tror ikke det er vanskelig å selge på bruktmarkedet hvis prisen er god. For første gang siden jeg begynte med båt har folk spurt om jeg vil selge, ihvertfall. Det med båtplass trenger heller ikke være så umulig som mange mener. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Ask Svart 12.Desember.2013 Del på Facebook Svart 12.Desember.2013 Hei Som Sun Flyer skriv så har me Athena 38. Me har snart hatt den i ti år, og har segla den langt. Send tlf. nr. offlist om du vil, så skal eg svara på spørsmål så godt eg kan. Er båten i Noreg? Ask Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 12.Desember.2013 Del på Facebook Svart 12.Desember.2013 Den er i karibien. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Ping Svart 16.Desember.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Desember.2013 hei. Takk for svar. Lurer litt på hvordan den vil klare seg i kraftig vær også? Har dere kommet opp i tungt vær med båtene deres? Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 16.Desember.2013 Del på Facebook Svart 16.Desember.2013 Den klarer seg. Men det er ikke spesielt behagelig. Bevegelsene i sjøen er mer rykkete. Men syns det fungerer greit opp til 20 m/s som jeg har prøvd. Blir det sterk storm kan det hende det vil føles tryggere i en halvbåt. Men det handler vel mest om å vite hva som er fornuftig håndtering i de forskjellige vindstyrkene. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.