bladfyken Startet 12.Desember.2013 Link til dette innlegget Startet 12.Desember.2013 Hei. Lest tråder og anvisninger og i hele tatt. Men fortsatt litt usikker på hvor vann skal tømmes fra motoren i og med at jeg ikke får kjørt gjennom frostvæske denne gangen. Slanger er koblet fra, så det er greit. Sjøvannspumpen åpnet og vann tømt ut. Tømt ut vann i underkant av oljekjøler ved gear. Har også tappet ut i underkant av ladeluftkjøler (intercooler). Men er det steder jeg har glemt? Sitér dette innlegget Link to post
Kasina Svart 12.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2013 Mener du også da slanger til varmeveksler og oljekjøler til motor? Sitér dette innlegget "Sistemann tar med flagget" Link to post
bladfyken Svart 12.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2013 Slanger til varmeveksler har jeg ikke tenkt på, men trodde dette var en del av ferskvannsystemet, og der er det frostvæske. Men oljekjøler motor har jeg ikke tenkt på, den sitter vel under varmeveksleren? Sitér dette innlegget Link to post
Terje Svart 12.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2013 Står 1 plugg under varmeveksler, og 2 på manifoil, i bakre kant. Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post
Sjøga Svart 12.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2013 husk også intercooler,. mener det er en plugg under den også Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 12.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2013 (redigert) Min ligger også på sjøen. Drenerte ladeluftkjøler for sjøvann(plugg under). Deretter pumpet jeg 50% frostvæske gjennom sjøvannsfilter gjennom motor til det kom ut i sjøen. Helte frostvæske andreveien(gjennom impellerhus) Har også varmerør i motorom. Tror du her en kjøler på servopumpen også som kanskje ikke bør fryse. Første år med denne motoren så vi får se. En kompis hang på 2 ekstra sink koblet til (- ) på motoren så drevet ikke tæres så mye. Redigert 12.Desember.2013 av Seasu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kasina Svart 13.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2013 (redigert) Varmeveksler har ferskvannside (frostvæske) og saltvannside. Saltvannsiden er viktig å drenere eller få inn frostvæske, da varmeveksler, oljekjølere og intercooler består av mange tynne rør som veldig lett sprekker ved frostsprengning. Alle skal ha dreneringsplugger, og noen er utstyrt med Zinkanoder. Redigert 13.Desember.2013 av Kasina (see edit history) Sitér dette innlegget "Sistemann tar med flagget" Link to post
bladfyken Svart 22.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2013 Heisann. Helt glemt å takke for innspill. Føler jeg har kontroll nå. Og ganske så mildt om dagen, så kan jo nesten bare settes på vannet igjen, hehe;-) god jul:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.