Jump to content

Hvor tømme vp tamd 41p for vann?

bladfyken

Recommended Posts

Hei. Lest tråder og anvisninger og i hele tatt. Men fortsatt litt usikker på hvor vann skal tømmes fra motoren i og med at jeg ikke får kjørt gjennom frostvæske denne gangen.

Slanger er koblet fra, så det er greit. Sjøvannspumpen åpnet og vann tømt ut. Tømt ut vann i underkant av oljekjøler ved gear. Har også tappet ut i underkant av ladeluftkjøler (intercooler).

Men er det steder jeg har glemt?

Min ligger også på sjøen.

Drenerte ladeluftkjøler for sjøvann(plugg under). Deretter pumpet jeg 50% frostvæske gjennom sjøvannsfilter gjennom motor til det kom ut i sjøen.

Helte frostvæske andreveien(gjennom impellerhus)

Har også varmerør i motorom. Tror du her en kjøler på servopumpen også som kanskje ikke bør fryse.

Første år med denne motoren så vi får se.

En kompis hang på 2 ekstra sink koblet til (- ) på motoren så drevet ikke tæres så mye.

Redigert av Seasu (see edit history)

Varmeveksler har ferskvannside (frostvæske) og saltvannside. Saltvannsiden er viktig å drenere eller få inn frostvæske, da varmeveksler, oljekjølere og intercooler består av mange tynne rør som veldig lett sprekker ved frostsprengning. Alle skal ha dreneringsplugger, og noen er utstyrt med Zinkanoder.

Redigert av Kasina (see edit history)

"Sistemann tar med flagget"

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...