Jump to content

Fiske på Mjøsa

EvaLill

Recommended Posts

Hei.

Jeg ville prøvd omkring Moelv, Tangen eller Kapp. Der er det noen fine campingplasser, der jeg vil tro det er mulighet for å sette ut båt, men alle stedene har vel båthavn i nærheten.

Jeg har båt på Minnesund selv, men det er litt stort og åpent nede i sørenden. Det er kortere veg til andre hyggelige plasser oppe i midtre deler av Mjøsa. Lykke til.

Veldig fint inne i furnesfjorden. På Hedmark siden. Ofte mye bedre vanntemperaturer også inni der. Gjerne 19-20 mens resten av Mjøsa har 16. Fjorden starter ved Hamar (sett sørifra) og går litt forbi Moelv. Flere bra campinger på det strekket og ett par rett i nærhet til båthavn. Mjøsa feriesenter ligger fantastiskbra til, og rett ved en stor båthavn, se link http://www.mjosaferie.no/.

Selv kommer jeg fra den andre siden, men dette er en av perlene, den som også er like bra er Helgøya, veldig fint utpå der, men som sagt da er du i Mjøsas vanlige vannføring med ofte litt kaldt vann.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...