Guest Avmønstret# Startet 16.Desember.2013 Del på Facebook Startet 16.Desember.2013 http://www.jula.no/batkalesje-650420 Kan selvsagt ikke sammenlignes med noe i rustfritt osv til mange båtlapper. Noen som faktisk har "hands on" erfaring med denne? Er åpenbart ikke seildukskvalitet på stoffet, det ser ut som tynn duk av type "sunscreen". Prisen er jo ikke noe å si på men er det ok eller bare søppel? Har opplevd å bli levende steikt baki cockpiten noen ganger og da vil jo en slik være stas.... Sitér dette innlegget Link to post
rffr Svart 16.Desember.2013 Del på Facebook Svart 16.Desember.2013 Ingen erfaring med produkt, men med båttrekk fra samme sted og fra samme produsent. http://www.jula.no/ekstra-kraftig-battrekk-619202 Overlevde to somrer, en vinter, og nesten to høster på sørvestlandet i kontinuerlig bruk. Under siste lille stormen ble den dog revet i fillebiter. Var noe porøs siste månedene da det virket som duken ikke var veldig motstandsdyktig for UV stråling. Sømmene holdt bra. Om det kan trekkes paraleller til bimini fra samme produsent får andre avgjøre. mvh Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 16.Desember.2013 Del på Facebook Svart 16.Desember.2013 Vil den pressenninga være mulig å bruke som havnekalesje på en 21 fot daycruiser? Er den enkel å montere og stram nok? Litt lei av kalesjen da jeg Alltid har den ned under bruk.... Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
rffr Svart 16.Desember.2013 Del på Facebook Svart 16.Desember.2013 Båttrekk/Presenning tror jeg man sliter med å bruke som havnepressenning/havnekalesje da den kun har strikk rundt baut. Strammes nedover og under båt eller krybbe/henger. Forteller vel samtidig hvor mye den båten blir brukt. (40 timer på fire sesonger, resten av tiden på henger). mvh Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 17.Desember.2013 Del på Facebook Svart 17.Desember.2013 Pinkvin, da ville jeg heller vurdert denne, som alternativ til cockpitkalesje: http://habitent.com/ Noen som har praktiske erfaringer med denne? Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 17.Desember.2013 Del på Facebook Svart 17.Desember.2013 (redigert) Jeg har habitent. Har hatt den ett år. Ikke brukt veldig ofte, men er veldig fornøyd så langt ! MEN : Dette er en havnekalesje. Kan ikke brukes som hverken kalesje eller Bimini underveis, det tror jeg er en dårlig løsning !! Redigert 17.Desember.2013 av Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Guest Avmønstret# Svart 17.Desember.2013 Del på Facebook Svart 17.Desember.2013 Pinkvin, da ville jeg heller vurdert denne, som alternativ til cockpitkalesje: http://habitent.com/ Noen som har praktiske erfaringer med denne? Leste en eller annen tråd om at det var litt knølete å montere opp/ned. Da spøker det fort for bruken. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 17.Desember.2013 Del på Facebook Svart 17.Desember.2013 (redigert) Jeg synes ikke den er knølete i bruk. Løsner bak, ruller fremover som en pølse. Og bretter 3 dobbelt til slutt. Motsatt ved montering. Men dette er som sagt en havnekalesje. Jeg bruker den ved landligge og regn , ikke underveis, og ikke ved korte stopp. Redigert 17.Desember.2013 av Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Bearded Beast Svart 18.Desember.2013 Del på Facebook Svart 18.Desember.2013 (redigert) Var og tittet på den tidligere da den også fanget min interesse. Dette er noe rallamikk som minner mest om noe smågutter har laget av rester fra et svunnen campingtid funnet på boden. Syltynne stenger med konfekteskeinnmat kvalitet på plastbeslag og spent opp med stropper. At stoffet er tynt er ikkje problemet i seg sjøl men hadde vært greit om stoffet faktisk passet og var sydd av noen med syn for dagslys. Bildet i katalogen representer ikkje det ferdige produktet. Det var andre bilder i katalogen tidligere og de var mer representative, dog optimistiske de og i hvordan dette kom til å sjå ut på avstand en god dag. Redigert 18.Desember.2013 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 18.Desember.2013 Del på Facebook Svart 18.Desember.2013 Ja det er mykje billigt skvip som blir tatt inn i landet,men dei veit att e da billig nok så kjøper folk. Var og tittet på den tidligere da den også fanget min interesse. Dette er noe rallamikk som minner mest om noe smågutter har laget av rester fra et svunnen campingtid funnet på boden. Syltynne stenger med konfekteskeinnmat kvalitet på plastbeslag og spent opp med stropper. At stoffet er tynt er ikkje problemet i seg sjøl men hadde vært greit om stoffet faktisk passet og var sydd av noen med syn for dagslys. Bildet i katalogen representer ikkje det ferdige produktet. Det var andre bilder i katalogen tidligere og de var mer representative, dog optimistiske de og i hvordan dette kom til å sjå ut på avstand en god dag. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
gophernorsk Svart 26.Mai.2015 Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 Ingen erfaring med produkt, men med båttrekk fra samme sted og fra samme produsent. http://www.jula.no/ekstra-kraftig-battrekk-619202 Overlevde to somrer, en vinter, og nesten to høster på sørvestlandet i kontinuerlig bruk. Under siste lille stormen ble den dog revet i fillebiter. Var noe porøs siste månedene da det virket som duken ikke var veldig motstandsdyktig for UV stråling. Sømmene holdt bra. Om det kan trekkes paraleller til bimini fra samme produsent får andre avgjøre. mvh Lurer veldig på din erfaring med de aluminumsrør som følger med. Er egentlig mest opptatt av dem siden jeg har tenkte å bytte alle beslag med rustfritt for en rimelig peng (amerikansk website). Er de sterke nok? Har tenkte å bruke kun i relativt rolig forhold, dvs lite vind og ikke ved stort mer en dorge fart. Ikke så veldig mye med sol heller slik at uv stråling er kanskje ikke så vesentlig (på stoffet altså!). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.