Hanna Startet 17.Desember.2013 Link til dette innlegget Startet 17.Desember.2013 Trenger noen råd og tips om dette med strømmen! Båten ligger nå i vinterhavn med land strøm på, og den galvaniske isolatoren viser at den går på 75%. Har det noe praktisk betydning at den går så høyt? Når jeg ligger i havn går den vanligvis på 25% . Kan det være noen nabo båter med dårlig el- anlegg? Mitt anlegg er fra 2009 og er av merket Mastervolt. Vill dette tære mer på sinken? Sitér dette innlegget Victoria Link to post
Ingar Svart 17.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2013 Hva er typebetegnelsen på isolatoren? Sitér dette innlegget Link to post
Hanna Svart 18.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2013 Det er en Mass gi 3.5. Sitér dette innlegget Victoria Link to post
Bonus Svart 18.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2013 Mastervolt gi 3,5 er vel en elektronisk skilletransformator. Jeg antar at din informasjon om 25% hhv. 75% refererer til lysdiodestolpen på panelet på fronten av skilletrafoen. Den lysdiodestolpen viser hvor stor strøm som leveres fra transformatoren. Så, jeg tror belastningen din ombord er såpass forskjellig i de to situasjonene. Og, denne skilletransformatoren er internt beskyttet mot overlast. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.