Jump to content

Oppussing av båtskap

Skipper Båtløs

Recommended Posts

Sikkert greit å bruke olje med pigmenter i, ellers så vet jeg at beis er blitt brukt med stort hell før lakking av finerplater. Hadde samme problemet som deg men jeg valgte å gå den tunge veg å bytte ut alle gamle teakplater med nye. Mine plater var veldig skjoldete etter tidligere skraping/pussing så mine var det ikke håp for. Innbillermeg ar et strøk med beis ville være bra før lakking eller bare olje som jeg brukte.

Hebbes råd: Skal du lakke etterpå bruker du beis først, skal du bare bruke olje kan du bruke olje med pigment.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Har startet en h..vetes jobb...men snart i mål nå. Har fjernet all lakk på all teak i pantryet. Ser det er blitt litt farvenyanser. Hempel har en type olje med pigment. Har noen erfaring med denne...at jeg vil få en jevn farve på skapene...eller om noen har andre forslag

<{POST_SNAPBACK}>

Brukte selv beis-på-boks til nye finerplater nå i vår, ble bra det.

Deretter x antall strøk med lakk (3 stjerners lakk, men det meste kan sikkert brukes).

Herdins het beisen, var en slik hvit 1/2ltr boks med skrukork.

Den fås i mange farger og de har fargekart i butikken.

JOH

Redigert av Janoho (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...