RolfA Startet 19.Desember.2013 Link til dette innlegget Startet 19.Desember.2013 Ja som overskriften sier. Har fått en Mariner 4hk som jeg ikke finner ut av. Trenger stempel-kit og div motordeler til denne, da "noen" kjørte uten olje i bensinen. Men har vært omtrent overalt på nettet for å finne deler, men næggu om jeg finner noe. Kan noen hjelpe meg å finne ut hvilken modell dette er, og hvor jeg kan få handlet deler. Det som står på plata på motoren er som følger: 4M 6E0 s 074 359 eller 074 350 mvh Rolf Hansen Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 19.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2013 Hei, og velkommen til Båtplassen! Ravns Garage er eksperter på Mariner:http://www.ravns-garage.com/ Sitér dette innlegget Link to post
RolfA Svart 19.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2013 Takker for kjapt svar. Da er det bare å ringe Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 19.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2013 Høres ut som en litt eldre motor av Yamaha-typen. Kanskje nye deler koster mer enn motor er verd ? Sitér dette innlegget Link to post
RolfA Svart 19.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2013 Høres ut som en litt eldre motor av Yamaha-typen. Kanskje nye deler koster mer enn motor er verd ? Joa, sikkert, men bortsett fra stempel og bærelager er resten bortimot strøkent. Ingen rustne skuer eller noen som helst problemer. Har plukket fra hverandre hele sulamitten. Gikk som en drøm. Sylinderen har utrolig nok klart seg. Trenger kun en lett honing. Har funnet ut at dette er en Yamaha 4a fra 87-88 så da er det bare å begynne å lete i det store utland etter billige deler. Rolf Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 19.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2013 Lykke til Brukte deler er min idè...... Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 19.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2013 Du kan få en hel motor av meg for 500 spenn, hvis du kommer til Son og henter den. Sitér dette innlegget Link to post
RolfA Svart 19.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2013 Du kan få en hel motor av meg for 500 spenn, hvis du kommer til Son og henter den. Samme motor som min? Ståltank, sylinder og topp støpt i ett stykke? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 19.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2013 Skal titte borti garasjen. Men det er en ca. 10- til 15 år gammel motor som ikke har gjort annet enn å være lagret de siste minst 5 årene. Har to slike motorer. Motoren har integrert tank. Om toppen er i ett stykke med sylinderen vet jeg faktisk ikke. Det som er greia med disse motorene er å dra to ganger i snoren, og de starter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.