Jump to content

Hvordan utruste MerryFisher 755?

Executive

Recommended Posts

Jeg har byttet Dracoen i en ny MF 755 med de vanlige pakkene dvs elektronikk, kjøleskap, usofa etc....

Nå er det vinter og utstyrskatalogene på nett frister med mye kjekt å ha saker.

Er det noen her som har samme båten og som vil legge ut litt info (bilder) om montering av VHF, antenne, fiskeutstyr, lys og annet kjekt? Også varmeapparat installasjon er interessant å se ulike løsninger på.

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

• 1 år senere...

Lenge siden denne ble lagt ut, men sikkert flere som har kjøpt båten nå så kan jo være moro å utveksle erfaringer.

Jeg har hatt en MF 755 snart et år nå. Fikk montert utvendig styreposisjon helt på tampen av sesongen, ikke fått testen den ut enda, men tror det blir bra når jeg skal fiske eller være sosial på solskinnstur. Har også montert ankervinsj akter.

Når det blir litt varmere i været skal jeg bytte ut skapdørene under pentryet med skuffer, for bedre utnyttelse, har også kjøpt 3 skapdører for å lage ny oppbevaringsplass.

Baugspyd blir montert til våren. Og ønskelisten er lang, men sånn er det med en fin hobby.

• 1 år senere...

Bumper denne.....

Etter tre sesonger med MF 755 er jeg fremdeles strålende fornøyd med båten. Har valgt å holde den original så langt bortsett fra litt fiskeutstyr. Planen er fremdeles å få på plass VHF og kanskje en varmer etterhvert. Men det siste er egentlig ikke et savn da det blir veldig lunt inne uansett. Bruker bare båten til dagsturer. 

God båt i sjøen. Veldig greit å slippe kalesje.  Blåst, regn og sjøsprøyt blir bare morro når en har tak over hodet.

Ved kjøring i mørket lyser sidelanternene såpass sterkt at de forstyrrer sikten ut pga reflekser i ruten. Det samme gjelder kompasset som ikke kan dimmes i lysstyrke. Det skal jeg ordne etterhvert. Men sidelanternene er jeg usikker på hva som kan gjøres bortsett fra å skru de av  :saint: .

Et annet "problem" er at det er en haug med puter ute som må stues innomhus siden jeg ikke har kalesje. Det går på ett vis. Men savner litt mer stueplass.

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Wallas bak kjøleskapet....  har du bilder?  Hvor har du laget hull?  Jeg har prøvd å finne et annet sted å montere varmer enn inne i skapet under byssa da jeg synes det blir i veien der.

• 2 uker senere...

Hei

Har du fått lagt inn skuffer i steden for skapdører, eventuelt bilde av det? Har Wallas montert bak kjøleskapet med 2 utak i cabin.

Hei. Ja har montert skuffer og diverse andre utbedringer jeg syns var nødvendig, som festet og hengslet dørkplater som lå løse og vippet. Montert baug spyd, + diverse andre små ting. Nå er båten pakket inn for vinteren men, kan ta bilder når jeg pakker ut til våren igjen.

• 5 måneder senere...

Skuffene ble veldig bra. Hva holder dem inne under sjøgang? Likte også hengslingen av fremre luke. Spørs om jeg ikke kopierer den :)  Ser også at den andre dørkplaten er skrudd. Har du gjort det selv eller er det originalt? Begge mine er løse og skramler noe forferdelig når det er humpete føre.   Deler av innredningen i denne båten er litt for enkel. Skapdørene mine henger allerede på hengslene. Må finne på noe mer solid.

• 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...