Executive Startet 20.Desember.2013 Link til dette innlegget Startet 20.Desember.2013 Jeg har byttet Dracoen i en ny MF 755 med de vanlige pakkene dvs elektronikk, kjøleskap, usofa etc.... Nå er det vinter og utstyrskatalogene på nett frister med mye kjekt å ha saker. Er det noen her som har samme båten og som vil legge ut litt info (bilder) om montering av VHF, antenne, fiskeutstyr, lys og annet kjekt? Også varmeapparat installasjon er interessant å se ulike løsninger på. Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
pabo Svart 24.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2015 Lenge siden denne ble lagt ut, men sikkert flere som har kjøpt båten nå så kan jo være moro å utveksle erfaringer. Jeg har hatt en MF 755 snart et år nå. Fikk montert utvendig styreposisjon helt på tampen av sesongen, ikke fått testen den ut enda, men tror det blir bra når jeg skal fiske eller være sosial på solskinnstur. Har også montert ankervinsj akter. Når det blir litt varmere i været skal jeg bytte ut skapdørene under pentryet med skuffer, for bedre utnyttelse, har også kjøpt 3 skapdører for å lage ny oppbevaringsplass. Baugspyd blir montert til våren. Og ønskelisten er lang, men sånn er det med en fin hobby. Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 23.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2016 Bumper denne..... Etter tre sesonger med MF 755 er jeg fremdeles strålende fornøyd med båten. Har valgt å holde den original så langt bortsett fra litt fiskeutstyr. Planen er fremdeles å få på plass VHF og kanskje en varmer etterhvert. Men det siste er egentlig ikke et savn da det blir veldig lunt inne uansett. Bruker bare båten til dagsturer. God båt i sjøen. Veldig greit å slippe kalesje. Blåst, regn og sjøsprøyt blir bare morro når en har tak over hodet. Ved kjøring i mørket lyser sidelanternene såpass sterkt at de forstyrrer sikten ut pga reflekser i ruten. Det samme gjelder kompasset som ikke kan dimmes i lysstyrke. Det skal jeg ordne etterhvert. Men sidelanternene er jeg usikker på hva som kan gjøres bortsett fra å skru de av . Et annet "problem" er at det er en haug med puter ute som må stues innomhus siden jeg ikke har kalesje. Det går på ett vis. Men savner litt mer stueplass. Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
dreamen Svart 24.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2016 Hei Har du fått lagt inn skuffer i steden for skapdører, eventuelt bilde av det? Har Wallas montert bak kjøleskapet med 2 utak i cabin. Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 24.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2016 Wallas bak kjøleskapet.... har du bilder? Hvor har du laget hull? Jeg har prøvd å finne et annet sted å montere varmer enn inne i skapet under byssa da jeg synes det blir i veien der. Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
dreamen Svart 24.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2016 Hei Har ikke bilder av dette nei,orker ikke å ta ut kjøleskapet. Uttak rett ut og ett uttak nede ved toalett døren,( dvs. motsatt side) Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 24.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2016 Ok, så du har montert varmeren bak kjøleskapet. Men du har ingen serviceluke, bare utblås for varmluft ? Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
dreamen Svart 24.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2016 (redigert) Der er en ventil ute bak døren som tar inn frisk luft,har ikke en luke nei, må ut med kjøleskapet. https://baatplassen.no/bildearkiv/41/41717/ventil.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/41/41717/uttak.jpg Redigert 24.Oktober.2016 av dreamen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 24.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2016 Må vel gå an å lage en luke under puten som ligger oppå kjøleskapbenken? Så en slipper å ta ut kjøleskapet når Wallas'en trenger service? Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
pabo Svart 2.November.2016 Link til dette innlegget Svart 2.November.2016 Hei Har du fått lagt inn skuffer i steden for skapdører, eventuelt bilde av det? Har Wallas montert bak kjøleskapet med 2 utak i cabin. Hei. Ja har montert skuffer og diverse andre utbedringer jeg syns var nødvendig, som festet og hengslet dørkplater som lå løse og vippet. Montert baug spyd, + diverse andre små ting. Nå er båten pakket inn for vinteren men, kan ta bilder når jeg pakker ut til våren igjen. Sitér dette innlegget Link to post
pabo Svart 29.April.2017 Link til dette innlegget Svart 29.April.2017 Da er det endelig vår og båten er pakket ut fra vinterdvalen. Tok noen bilder av skuffene jeg har montert i stedet for skapdører. Sitér dette innlegget Link to post
dreamen Svart 29.April.2017 Link til dette innlegget Svart 29.April.2017 Hei, Hvor fikk kjøpt disse skuffene?, er det vanlige standard mål på disse? Sitér dette innlegget Link to post
pabo Svart 30.April.2017 Link til dette innlegget Svart 30.April.2017 Det er spesialmål, fikk dem laget etter mine mål hos kjøkkenfornyern her i Larvik. Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 1.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2017 Skuffene ble veldig bra. Hva holder dem inne under sjøgang? Likte også hengslingen av fremre luke. Spørs om jeg ikke kopierer den :) Ser også at den andre dørkplaten er skrudd. Har du gjort det selv eller er det originalt? Begge mine er løse og skramler noe forferdelig når det er humpete føre. Deler av innredningen i denne båten er litt for enkel. Skapdørene mine henger allerede på hengslene. Må finne på noe mer solid. Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
pabo Svart 1.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2017 Har montert magnet holder på skuffene pluss en sånn barnesikring slik at skuffene ikke skal rase helt ut i grov sjø. Jeg har montert hengsler og skrudd dørkplatene selv, ble lei av at di lå løse og vippet. Sitér dette innlegget Link to post
BravoFox Svart 2.April.2021 Link til dette innlegget Svart 2.April.2021 Den skuffeløsningen din pabo ser helt nydelig ut. Kudos! Jeg har både Ebersprächeren og div sikringer og batterlader inni der, så jeg er litt skeptisk til å bygge de inn. Mulig det må bli en enklere IKEA/kurvhylleløsning på meg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.