wave Svart 24.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2013 Flott at Frognerkilen var skjermet, der jeg har båten liggende. Men på Steilene utenfor Nesodden var maksvind 24-25 ms og snittvind vel 17 ms i en lengre periode i formiddag. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 24.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2013 Opphavet målte 22 m/sek på Snarøya i sted. Sitter juleselskap ytterst på Bygdøy nå i kveld. Så nettopp DFDS fergen gikk utover. Tipper de får svingt seg i natt uti Skagerrak... God jul :-) Sent using Tapatalk Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Lars H. Svart 24.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2013 (redigert) De med båt i Horten gjestehavn bør nok sjekke strømkablene sine. Og de som ligger kailangs, bør nok ta en tur og dytte fenderne ned mellom båt og brygge, se video hos NRK. Foto fra NRK. Redigert 24.Desember.2013 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart 24.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2013 (redigert) Stakk innom båten på vei hjem etter julemiddag og til nattvakt. Blåste ganske friskt i Oksval båthavn, men har sett verre. Tok en sjekk av fortøyningene for sikkerhets skyld uansett! Redigert 24.Desember.2013 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
M/S Bastard Svart 24.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2013 La på ett spring i dag, siden vinden kommer fra Sør, ligger riktignok i le pga Hydro byggene her i innerste havna (krana) Var rimlig godt med høyvann på morran i dag, det vr en god oppoverbakke til flytebrygga, såpass mye at hjula på landgangen ikke tok nedpå. Nå er det god fjøre ser jeg på webcam, så da går det godt denne gangen også for piren jeg ligger på Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 27.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2013 (redigert) Vet ikke hvordan det er over på Østfoldsiden. Her i Sandefjord havn er det betraktelig mer kast i båtene i dag enn hva det var Julaften. Kanskje ikke noe mer vind enn 24.12, men betraktelig mer sjø inne i havna. Båtene husker godt på seg. Jeg er som vanlig godt fortøyd, med dobbelt all over. Har 8 fortøyningstamper i land. For håpe at moringene til flytebryggene holder. Ryker de kan det bli spennende. Lagt til: Hørte på radion nå at det kl1600 blåste 26ms ved Stavernsodden.Er nok noe mer enn 24. da. Redigert 27.Desember.2013 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Astor Svart 27.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2013 Etter hva jeg ser på IP-kamera så blåser det og snør på Tofte. Men det er jo vinter..... Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Compromise Svart 27.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2013 Her i Horten har det blåst godt i hele dag, og det tok seg kraftig opp ved 14 tiden. Vinden står rett inn i havna så båtene vandrer en del. Vannstanden er ganske høy,men sjøen har ikke gått over brygga i dag. Moringene som holder flytebryggene får kjørt seg skikkelig. Skipet 5 Sitér dette innlegget /per Link to post
Svensk Svart 27.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2013 Nu handlar tråden om Östfold men vi är inte långt borta. 27m/ sek i topp på Hållö och 30,5 i topparna vid inseglingen till Brofjorden. De presseningar som har börjat seglat tidigare har nu seglat färdigt och sitter nu i div träd sjöbodar och lyktstolpar Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 27.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2013 Kos i smøgen altså? ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 27.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2013 olpi skrev On 27.12.2013 at 18.25: Kos i smøgen altså? ;-) Även i Kungshamn där det i dag låg en Norsk gästbåt. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 28.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2013 Nå må ikke alle som bor på Vestlandet og andre steder det blåser tro at Oslofjorden er et slikt helveteshøl. Vanligvis ser det slik ut på denne tiden av året: Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 29.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2013 Og siden denne Østfold-tråden nå er kuppet, så slenger jeg på dette bildet, tatt innerst i Oslofjorden 15. desember i år... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Hulda Svart 29.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2013 Bare for å være kulten. Merk at bildet fra Hulda viser Østfold, til venstre Gullholmen, til høyre Bastø. Æsj, den siste ligger vel egentlig i Vestfold. Så derfor kan vi kanskje godkjenne innlegget fra Pequod. Poenget er tross alt at det er slik vi vanligvis har det i denne enden av kloden. Sitér dette innlegget Link to post
strawberry Svart 29.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2013 Ja, det har blåst, mer enn vanlig i Oslofjorden denne julen. Synes allikevel at mediene hyper dette litt mye opp. Selv sindige meteorologer lar seg hause opp i radiointervjuer. Har levd såpass lenge at hver sommer/hver vinter, høst, etc. så skriver middagsavisene om nye rekorder/i manns minne etc. Nå har jeg etterhvert fått "Manns minne" selv, og ser at været varierer, som alt annet! Jeg er ikke den samme som jeg var fordum, men har i hvert fall lært at 'man trenger ikke tro alt som skrives/formidles'. Av den grunn så er denne tråden akkurat passe edruelig og etterrettelig, slik at den er en god informasjonskilde. Takk for bidrag, og et Godt Nytt År ønskes alle her på forumet! Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Hulda Svart 29.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2013 Edrulig og edrulig fru Blom. Akkurat nå sitter jeg med Cliff and The Shadows final...., accompagnert av The Arran Single Malt etc, etc. destillert 15.12.2000 som holder RF= 51.0 %. Tanken klar, men synet noe rotete. God Nytt År til jordbæret og alle dere andre! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.