Jump to content

full storm i Østfold

kointa

Recommended Posts

De med båt i Horten gjestehavn bør nok sjekke strømkablene sine. Og de som ligger kailangs, bør nok ta en tur og dytte fenderne ned mellom båt og brygge, se video hos NRK.

bilde

Foto fra NRK.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

La på ett spring i dag, siden vinden kommer fra Sør, ligger riktignok i le pga Hydro byggene her i innerste havna (krana)

Var rimlig godt med høyvann på morran i dag, det vr en god oppoverbakke til flytebrygga, såpass mye at hjula på landgangen ikke tok nedpå.

Nå er det god fjøre ser jeg på webcam, så da går det godt denne gangen også for piren jeg ligger på

Vet ikke hvordan det er over på Østfoldsiden.

Her i Sandefjord havn er det betraktelig mer kast i båtene i dag enn hva det var Julaften.

Kanskje ikke noe mer vind enn 24.12, men betraktelig mer sjø inne i havna. Båtene husker godt på seg.

Jeg er som vanlig godt fortøyd, med dobbelt all over. Har 8 fortøyningstamper i land.

For håpe at moringene til flytebryggene holder. Ryker de kan det bli spennende.

Lagt til: Hørte på radion nå at det kl1600 blåste 26ms ved Stavernsodden.Er nok noe mer enn 24. da.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Ja, det har blåst, mer enn vanlig i Oslofjorden denne julen. Synes allikevel at mediene hyper dette litt mye opp. Selv sindige meteorologer lar seg hause opp i radiointervjuer. Har levd såpass lenge at hver sommer/hver vinter, høst, etc. så skriver middagsavisene om nye rekorder/i manns minne etc. Nå har jeg etterhvert fått "Manns minne" selv, og ser at været varierer, som alt annet! Jeg er ikke den samme som jeg var fordum, men har i hvert fall lært at 'man trenger ikke tro alt som skrives/formidles'. Av den grunn så er denne tråden akkurat passe edruelig og etterrettelig, slik at den er en god informasjonskilde. Takk for bidrag, og et Godt Nytt År ønskes alle her på forumet!

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...