Mizar Svart 1.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2014 Jeg bor i Drammen og har funnet en som ligger i Asker, og det er ikke så langt til Tjøme heller. Jeg elsker å gå langs bryggekanten og se på båter, særlig mens jeg fortsatt er i drømmeland... ;.-) Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Mizar Svart 12.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 Til dere som har Fjord 33 her: Jeg ser at styreposisjon i "doghouse" har kartbordet rett bak. Hva gjør man, sitter man på kartbordet? Jeg har ennå ikke sett noen av disse med sitteplass bak innvendig styreposisjon? Hvis man ikke har sitteplass, faller litt av ideen med styreposisjon inne, under tak, bort... -Skal jeg allerede nå ta skuffelsen inn over meg, eller finnes det en god løsning jeg ikke har sett ennå? Å sitte på kartbordet under veis på langtur virker ikke helt ok, synes jeg. Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Svartoksen Svart 12.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 Jeg sitter på kartbordet. Men jeg sitter aldri lenge på et sted uansett. På langdistanser has autopiloten i gang. jeg har lagd en alternativ benk på babordsiden i doghouse, ovenfor køya. Den brukes som hovedkartbord, sitteplass eller arbeidsbord, og fungerer som støtte i doghouse under høy sjøgang. Sitér dette innlegget Link to post
Mizar Svart 12.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 Jeg ser for meg en løsning der man kan sitte og slumre på vakt, og gløtte opp og se ut ca hvert 15. minutt.... Men den løsninngen du skisserer medfører vel noe mekking selv, uten at det egentlig gjør noe da. Det kunne kanskje gå an å hengsle det eksisterende kartbordet og bare ha noe mykere å sitte på under. Jeg skulle ønske MS 33 hadde samme doghouse som Finnsailer 35! Den matcher vel ikke Fjord 33 når det gjelder seilegenskaper. -Selv om jeg så en som hadde seilt rundt Svalbard - da går jeg imidlertid ut fra at "livbåt" egenskapene til Finnsaileren ble regnet som viktigere enn de bedre seilegenskapene til Fjord 33. - Hvis noen føler seg kallet, vil jeg gjerne høre synspunkter på den sammenligningen, forresten! Finnsaileren er stygg i forhold til denne, men veldig sjødyktig ser det i hvertfall ut til! ;-) Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Svartoksen Svart 12.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 ja, det er ikke noe problem å montere et sete med ryggstøtte på eksisterende orginalkartbord. Har også sett bilde av dette, på en modell med bysse i doghouse. Finnsailer har jeg ingen erfaring med, og må bare melde pass for denne sammenligning:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.