Jump to content

Seile fra Ålesund til Bergen, fra Bergen Arendal.

flkl

Recommended Posts

Takktakk! Kjempefin reiseskildring. Tror jeg tar turen fra Ålesund i påsken. Seiler så langt jeg kommer i påsken. Tenker det er realistisk å nå Stavanger eller Farsund i påsken. Seiler videre fra Farsund til Arendal i begynnelsen av Mai. Om noen med seilerfaring har lyst til å være med, er det bare å plinge på.

Takktakk

Du får holde oss oppdatert så det går ann å gi deg bistand her lokalt. Ligger båten her i byen?

Båten ligger i Ålesund. Planen er å ta turen oppover en gang i januar. Tenkte jeg skulle forsøke å planlegge turen fra Ålesund ned til Bergen på en grundig måte. Det aller beste hadde vært å ha med to andre personer som er relativt vante med det å seile. Tenkte at dette kunne bli en fin påsketur med opplevelser underveis. Tre personer virker på meg å være en allreight kombinasjon ettersom da det ikke blir for kjedelig. Så kunne jeg lære endel om seiling på veien. Skal også forsøke å tilegne meg endel seilteori. En annen mulighet er å få med en følgebåt. Feks. en annen seilbåt som skal nedover på omtrent samme tidspunkt. Som sagt; Det er bare å hive seg med.

Du får ta en god titt over utstyr ombord når du drar oppover. Jeg er ikke så langt vekk fra Ålesund og skal dit 6/1 og 10/2. Kunne muligens være behjelpelig med en vurdering av klenodiet ditt vist tiden min strekker til. 9 hk er ikke mye å skrive hjem om, så du må nok regne med å motorseile en god del, men dette går også fint. Stad skal du ikke bekymre deg for mye over før du har tenkt å kaste loss. Vist det passer for meg kan jeg muligens være deg behjelpelig et stykke på veien. Også med følgebåt om du får med deg noen på turen.

Kanskje Eureka, Volfro og jeg stiller opp samtidig - så kan vi ha en heildundras båtprat :giggle: og selvfølgelig Steinsvik.

Redigert av Jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

I grunnen er det ikke så mye å planlegge på dette strekket, men greit nok om du er forberedt. Været kan en som nevnt tidligere ikke gjøre så mye med bortsett fra langtidsvarsel fra Reading, UK. Ellers er det plankekjøring. Er mer betenkt over motoren din med 9 Hk, da det er områder/strekk med ganske bra motstrøm i indre lei. Så om du rekker Farsund er vel mer tvilsomt.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...