Kaskazi Startet 23.Desember.2013 Link til dette innlegget Startet 23.Desember.2013 Båten ønsker seg alltid mye, og jul er en fin anledning til å gjøre noe med det. Min kjære kone er i år så heldig at hun får en splitter ny AIS til jul! Dog gjelder det å ikke å strekke strikken for langt (har en liten trøstepresent i bakhånd). Er det andre på Båtplassen som har lignende planer? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 23.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2013 (redigert) Kona fikk seilkurs for damer til jul for noen år siden, og det har vi alle hatt god nytte av i ettertid. Hun skjønner mer av det som skjer og hvorfor det skjer, jeg får litt pause, barna har vekselvis mamma eller pappa tilgjengelig og båt/seil blir mer brukt. :-) I år vurderte jeg å ønske meg fendere og litt annet utstyr, men kona nektet å kjøpe båtting til meg. Hun får heller ikke båtting - jeg vil ikke utfordre skjebnen. ;-) Edit: Båten ønsker seg autopilot, men det må nok tas fra investeringsbudsjettet i stedet for julegavebudsjettet. Redigert 23.Desember.2013 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
S/Y Emma Svart 23.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2013 Halvparten av et nytt Rocna-anker, og en kraftig hodelykt Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Erik Svart 23.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2013 Halvparten av et nytt Rocna-anker, og en kraftig hodelykt Artig at du nevner det, for det blir nytt Rocna anker på kona mi også Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Bidevind Svart 23.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2013 ... det blir nytt Rocna anker på kona mi også Av ren nysjerrighet: Hvor festes ankeret ? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 23.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2013 Om jeg hadde gitt kona et anker, eller deler av et til jul, er jeg redd det ankeret var det eneste jeg satt igjen med etter jula.. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 23.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2013 (redigert) Om jeg hadde gitt kona et anker, eller deler av et til jul, er jeg redd det ankeret var det eneste jeg satt igjen med etter jula.. Da har du ikke sett de nye fine Rocna ankerne. Løp og kjøp Av ren nysjerrighet: Hvor festes ankeret ? I båten... Redigert 23.Desember.2013 av Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Lady B Svart 23.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2013 Artig at du nevner det, for det blir nytt Rocna anker på kona mi også Med nytt anker må du vel pusse opp ankerklysset også, da..? Sitér dette innlegget Link to post
Dorsken Svart 23.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2013 Fluestang og fluekastekurs Sitér dette innlegget Jeg har en dårlig karakter - og den har gitt meg mye glede Link to post
marius Svart 23.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2013 Kikkert fra Biltema. Tror faktisk presangen blir satt pris på. Sitér dette innlegget Link to post
maskinisten71 Svart 23.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2013 Hvis kjærringa ikke liker å fiske så er vel en stangholder den perfekte gaven, for da slipper hun jo å sitte der å holde stanga i time etter time når det skal dorges.. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 23.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2013 Å kjøpe anker eller AIS går nok ikke sånn uten videre. Derimot snakker man om det og ligge helt trygt og rolig hver eneste natt selv etter etter noen glass rødvin, og det å kunne seile trygt I mellom alle større båter som ikke kan se oss osv. vha av AIS, så pleier det å hjelpe. Så må man være litt smart som den jeg hørte hos Malfix. Kundene kunne ikke ta seg råd til kr.3000,- for et ekkolodd, så her foreslo malfix at det kunne stå 2000,- på kvitteringen da det så mye bedre ut hjemmhos hans bedre halvdel. Og akkurat det skulle vise seg og gi dobbel utelling for tror du ikke kona sto en kveld ute på berget og skrøt uhemmet av den flinke mannen hennes som bare hadde gitt 2000,- for ett ekkolodd som naboen hadde gitt 3.000,- Ja verden vil bedras men hva gjør vel det bare alle er fornøyde. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 23.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2013 Sjekk ut Lexington puter, sengeklær osv. Mye fint Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Zitt Svart 23.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2013 Nå er sikkert 25 år siden jeg har kjøpt julepresanger, men fruen ordner det slik at alle får inkludert seg selv, og da gjerne fra fra både ungene, hundene og alle de andre dyrene vi har hatt. Til oss voksne blir det gjerne noe til felles glede. I år blir det en tur her til San Agustin, Gran Canaria, og.......... ......dere ser bor en kaptein aldri langt fra havet! Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 23.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2013 Om jeg hadde gitt kona et anker, eller deler av et til jul, er jeg redd det ankeret var det eneste jeg satt igjen med etter jula..Har ikke du gitt kona nye selvsydde gardiner til jul? Burde juble hun vel Sent from my iPad using Tapatalk HD Sjekk ut Lexington puter, sengeklær osv. Mye fintja så billig det er så....fy flate for en avanse de har på det. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 23.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2013 I år blir det en tur her til San Agustin, Gran Canaria, og.......... Pussig Winking. På det stedet bodde vi og et vennepar. Er riktignok noen år siden. Tipper '98 eller '99. Har glemt hva det heter, men vi synes det var ålreit der. Tipper San Augustin er mer utbygd i dag. God jul og god tur :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Zitt Svart 23.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2013 Det heter Carolina, sap! Vi har vært mange ganger på Playa del Ingles og Maspalomas, men aldri i San Agustin. Vi reiser kommende lørdag. God jul til deg og dine også! Sitér dette innlegget Link to post
Gespen Svart 23.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2013 En ting er sikkert, at kona blir pott sur hvis hun får noe anelse båt realitert julegave, en annen ting er at hun hverken får eller får være med meg på shopping i en båt butikk, hadde hun visst prisene på utstyr hadde det blitt måneskinn i hjemmet hehehe. Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 24.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2013 En ny vri i år. Konemor har lenge ønsket seg bunad. Jeg ønsker å bruke penger på elmotor og seil til båten. Med litt flaks klarer jeg å sitte igjen med litt etter at bunad er betalt (ser ut til at jeg får gjort en kjempehandel). Så konemor får bunad for at jeg skal kunne handle til båten. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Andresh Svart 24.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2013 La nytt lyst teppe i båten nylig....sååååå......blir en ny støvsuger under treet i år! ;-). Bare synd jeg ble utnevnt som støvsugersjef ombord siden fruen egentlig ikke ville ha så lyst teppe..... Sitér dette innlegget Link to post
Tjorven III Svart 24.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2013 Fladen flytedress slik at vi kan seile om vinteren også :) God jul alle sammen. Sitér dette innlegget Link to post
Viknes 6BY Svart 24.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2013 Hadde kona fått link til tilsalgsannonsen på finn.no hadde hun blitt glad, men båten er min hule.... God jul kollegaer. Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 24.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2013 God Jul til båtfolket! Nå venter pinnekjøttet og en pinne eller to! Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 24.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2013 Ikke direkte "on target" i forhold til trådstarters intensjon, men tar den likevel. For noen år siden hadde jeg båtshake på ønskelisten min. Da spurte min datter: Hva er båtsjaik for noe. (lydspråk) hun trodde det var noe lignende milkshake... Vi har ledd mye av den. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 24.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2013 Baugpropell..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.