Jump to content

Hva får kona til jul (som også båten ønsker seg)?

Kaskazi

Recommended Posts

Kona fikk seilkurs for damer til jul for noen år siden, og det har vi alle hatt god nytte av i ettertid. Hun skjønner mer av det som skjer og hvorfor det skjer, jeg får litt pause, barna har vekselvis mamma eller pappa tilgjengelig og båt/seil blir mer brukt. :-)

I år vurderte jeg å ønske meg fendere og litt annet utstyr, men kona nektet å kjøpe båtting til meg. Hun får heller ikke båtting - jeg vil ikke utfordre skjebnen. ;-)

Edit: Båten ønsker seg autopilot, men det må nok tas fra investeringsbudsjettet i stedet for julegavebudsjettet.

Redigert av Popeye70 (see edit history)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Om jeg hadde gitt kona et anker, eller deler av et til jul, er jeg redd det ankeret var det eneste jeg satt igjen med etter jula..

Da har du ikke sett de nye fine Rocna ankerne. Løp og kjøp :giggle:

Av ren nysjerrighet:

Hvor festes ankeret ?

I båten... :saint:

Redigert av Erik (see edit history)

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Å kjøpe anker eller AIS går nok ikke sånn uten videre. Derimot snakker man om det og ligge helt trygt og rolig hver eneste natt selv etter etter noen glass rødvin, og det å kunne seile trygt I mellom alle større båter som ikke kan se oss osv. vha av AIS, så pleier det å hjelpe.

Så må man være litt smart som den jeg hørte hos Malfix. Kundene kunne ikke ta seg råd til kr.3000,- for et ekkolodd, så her foreslo malfix at det kunne stå 2000,- på kvitteringen da det så mye bedre ut hjemmhos hans bedre halvdel. Og akkurat det skulle vise seg og gi dobbel utelling for tror du ikke kona sto en kveld ute på berget og skrøt uhemmet av den flinke mannen hennes som bare hadde gitt 2000,- for ett ekkolodd som naboen hadde gitt 3.000,- Ja verden vil bedras men hva gjør vel det bare alle er fornøyde.

Nå er sikkert 25 år siden jeg har kjøpt julepresanger, men fruen ordner det slik at alle får inkludert seg selv, og da gjerne fra fra både ungene, hundene og alle de andre dyrene vi har hatt. Til oss voksne blir det gjerne noe til felles glede.

I år blir det en tur her til San Agustin, Gran Canaria, og..........

bilde

......dere ser bor en kaptein aldri langt fra havet! :wink:

bilde

Om jeg hadde gitt kona et anker, eller deler av et til jul, er jeg redd det ankeret var det eneste jeg satt igjen med etter jula..

Har ikke du gitt kona nye selvsydde gardiner til jul? Burde juble hun vel

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Sjekk ut Lexington puter, sengeklær osv. Mye fint

ja så billig det er så....fy flate for en avanse de har på det.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

En ny vri i år. Konemor har lenge ønsket seg bunad. Jeg ønsker å bruke penger på elmotor og seil til båten. Med litt flaks klarer jeg å sitte igjen med litt etter at bunad er betalt (ser ut til at jeg får gjort en kjempehandel). Så konemor får bunad for at jeg skal kunne handle til båten.

Vifa - Bruce Roberts 35

Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77
Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...