princess32 Startet 25.Desember.2013 Del på Facebook Startet 25.Desember.2013 Hei, Lurer på hvilken type kjølevæske det skal være på ferskvannssiden på en Yanmar 4LH DTE-6CX. Er vel to forskjellige typer rød eller blå?. Takker for svar. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 25.Desember.2013 Del på Facebook Svart 25.Desember.2013 Mener Yanmar norge anbefalte rød som uansett ikke er noen ulempe. Om du bytter fra blå til rød, så pass på å skyll noen ganger med rent vann (fyll, kjør motor noen minutter og tøm) for å få ut gammel blå og evt grums. Etter 3-5 ganger er det som tappes ut helt klart. Så for å få riktig blanding (man får ikke ut alt ved tapping) kan man fylle halvparten av oppgitt kapasitet (står i manualen) med konsentrat(+noen dl for evt VV sløyfe) og resten med vann. Blandingen står motoren for selv og man vet man har 50:50 blanding. God jul :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LM 605 Svart 25.Desember.2013 Del på Facebook Svart 25.Desember.2013 (redigert) Står på Yanmar norge.no Redigert 25.Desember.2013 av LM 605 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 26.Desember.2013 Del på Facebook Svart 26.Desember.2013 Yanmar skal ha den røde såkalt longlife. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Roger jo Svart 26.Desember.2013 Del på Facebook Svart 26.Desember.2013 Kontroller at kjølesystemet er fylt med Perkins ELC eller en frostvæske som oppfyller ASTM D6210-spesifikasjonen Frostvæske kvalitetYanmar krever at det på alle nyere, ferskvannskjølte motorerbrukes langtids, silikatfri frostvæske - sammen med avkalket, renset eller destillert vann. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.