Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

Hvit vaselin kjøpes i 1kg spann på ebay til en hundrings eller så. Apoteket tar vel nesten 200kr for en liten tube. Jeg og Storstas holdt litt på ifjor med fett på koblinger. Det som heter «fett og børste» hos el engros sjapper er et fett du kan smøre på kontakter både før og etter at de er skrudd fast. Er vel Melbye som leverer det. Det rare er at selv det fettet ikke leder strøm, men ligge mellom kontaktpunkter skal det. Jeg hadde ikke tenkt på det før Storstas spurte om jeg kunne teste om det ledet. Null komma null elektrisk ledende. Han testet litt med batteripolfett, men jeg husker ikke nå hva han kom fram til når det gjaldt å legge det mellom sko og pol. 

Kjellg

Kjellg

Hvit vaselin kjøpes i 1kg spann på ebay til en hundrings eller så. Apoteket tar vel nesten 200kr for en liten tube. Jeg og Storstas holdt litt på ifjor med fett på koblinger. Det som heter «fett og børste» hos el engros sjappet er et fett du kan smøre på kontakter både før og etter at de er skrudd fast. Er vel Melbye som leverer det. Det rare er at selv det fettet ikke leder strøm, men ligge mellom kontaktpunkter skal det. Jeg hadde ikke tenkt på det før Storsats spurte om jeg kunne teste om det ledet. Null komma null elektrisk ledende. 

• Create New...