Hulda
Kongen av Rust svarer:
Dette gjelder transport av elektroner, i første rekke. Elektroner transporteres fra A til B gjennom metallisk kontakt. OK, elektroner går i C og forurenset H2O også, men det gidder jeg ikke å kverulere om.
Altså metallisk kontakt 1. Elektroner spaserer ikke gjennom luft. Det gjør de naturligvis, men avstanden skal være veldig liten med de spenningene som blir levert fra batteriene.
Altså metallisk kontakt 2: Luft, se 1, leder ikke elektroner. Over i tråden er det bevist at fett ikke leder elektroner. Så kommer essensen. Korrosjon er en kraftig greie. Den løfter elementene, les den elektriske kontakten fra hverandre, det fører til mindre kontaktflate, derav høyere motstand. Som betyr at færre elektroner kan passere pr. tidsenhet (coloumb og greier). Hvis man så erstatter korrosiv luft (salin atmosfære med vann) med fett, så skjer ingen korrosjon. Når man klemmer korrekt (med Huldas Tang), klemmes luften ut og fettet tar over plassen og 'hermetiserer' de metalliske forbindelsene.
Derfor. Nå er jeg snart Dr. Korr, må forsvare avhandlingene for panelet :-)
Nå har jeg, siden to ukerfør jul, vært innmari forkjølet. For det er ikke influensa, har tatt sprøyten. For tre dager siden begynte jeg å komme til hektene. Dro i gang med treningen. Gamle gubber skal bygge muskler, heter det. Så for å unngå muskelsvinn, dro jeg til med markløft med de 50 kg som satt på stanga siden starten av desember. 10 repetisjoner ganger tre. Etter seks repetisjoner gikk ryggen til helvete. Derfor har jeg vært meget aktiv på forumet. Det er bare finga som funker. I morgen skal jeg bære en komfyr opp i femte etasje på Grünerløkka. Overlever jeg det, er jeg frisk. Og aktiviteten på forumet kommer til å redusere seg. Til glede for meg selv og alle andre.