fjordgrynt
JRK skrev for 15 timer siden:Interresant det som skrives av superalativer om produktet over. Utfordringen er at dette er ren reklame uten henvisninl til et seriøst laboratorium eller telthus. Da kan man skrive akkurat det man vil. Problemet er at seriøse bilverksteder har tatt dette i bruk i dag, da den som ikke kjøper inn har nok kompetanse.
Men igjen for de som gidder å les hele tråden, så er det faktisk en som forteller at de har hat mange reklamasjoner pga av disse. Og det er nettoppdette som er så fint med båtplassen. De som tar seg tid og leser alt, får med seg nyansene og kan lære mye.
Jeg har testet ut disse, og det er mulig å få til gode koblinger - men det forutsetter rene ledningen, og en en god fagmann. Men det er ikke noe jeg kommer til å innføre i min virksomhet - jeg vil se at oksydbarrieren blir brutt - at tinnet flyter ut og kryper inn. Og så vil jeg forsegle skjøten, men vulktape eller krympestrømpe med lim. Av og til er endene så oksyderte, at man må ty til gammeldags "loddevann" for å komme ned til loddbart metall, og da må man skylle før man forsegler.
Den videoen som Roger Jo har link til - How to solder a wire by NASA standards - den varmer hjertet til en gammel fagmann. SLIK skal det gjøres.