Seacrest Svart 31.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2013 Aksept2014, nå må du skjerpe deg, hva er hensikten med dette innlegget? Hvis det er noe du lurer på må du komme med fakta, og det du vet om info. I dette forumet er det utrolig mange dyktige mennesker som sitter på utrolig mye ekspertise når det gjelder båt og motor. I post #45 skriver du at ingenting havarerte, i headingen din skriver du "der var drevet havarert" Skjønner ikke at noen gidder å svare deg engang, så igjen... skjerp deg! Sånn det var årets siste utblåsning:-) godt nyttår allesammen! Mvh Rune Kristiansen Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 31.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2013 Det kan vel godt kalles havarert når det er fullt av spon. Om det ikke er gått i knas ennå, så ville det nok ikke gått lange tiden. Så lenge drevhuset ikke blir skadet innvendig er det større sjans for at det kan repareres med nye innvendige deler. Er huset slått i filler innvendig er toget ofte gått og nytt eller brukt drev blir eneste alternativ. Lykke til og hold oss gjerne oppdatert :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Aksept2014 Svart 31.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2013 Jeg vet dere venter i spenning, men dette er noe jeg ikke har kompetanse på. Og det er lite å hente på verkstedet midt i romjula... Men jeg har fått vite i dag at drevet står, og at det var fullt av spon når det skulle tappes for olje. Men det var ikke ønskelig å åpne opp noe pga forsinkringssak. Det ser ut som noe har røket inne i drevet, som deretter har forårsaket dette. Beklager manglende svar.. Håper dere klarer å vente litt til... :) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 31.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2013 Du kunne vel begynne med å si noe om selve kjøpet og kontrakten du har inngått og som det har vært stilt en del spørsmål rundt? Forøvrig vil jeg anbefale deg å kontakt selger snarest og skriftlig før du foretar deg noe som helst. Har du lest noen av de linker som det er vist til i denne tråden? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Aksept2014 Svart 7.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2014 Oppdatering. Drevet er inspisert og det står bom fast. Oljenivå og fargen på oljen var helt normal. Verksted hadde ingen anelse om hvordan dette kunne skje... Det var så ødelagt at det ikke var noe poeng å skru det opp. Må ha nytt drev. Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 7.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2014 Hvordan veit du det når det ikke er skrudd opp? Har huset sprekt? Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 7.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2014 Hææ??? Forklar nærmere... Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 7.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2014 Så verkstedet har sjekket oljen, alt var bra, og verkstedet vet ikke hvorfor drevet sitter fast, de har faktisk ikke åpnet noe som helst, men konkluderer med at du må ha nytt drev ? Finn et annet verksted. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 7.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2014 Enig med Adeano. Hvis et seriøst verksted står med et drev som har satt seg bom fast selv om oljen ser bra ut er det meget merkelig hvis de ikke ønsker å åpne det. Sitér dette innlegget Link to post
Aksept2014 Svart 7.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2014 Mekaniker er visst en av de beste på vestlandet. Han mente det var null poeng å skru fra hverandre noe, siden alt stod bom fast..det var ikke mulig å få det fra hverandre i følge han... Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 7.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2014 Tull å tøys. Ta det til et verksted som kan skru. Du har nok kommet utfor en delebytter Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Bearded Beast Svart 7.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2014 Hvorfor? du må forstå det svært ofte er dyrere å bare begynne skru som du sier enn å bare bytte til et ferdig reman drev. Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 7.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2014 Det vil jeg tro kommer mye an på mekanikeren som skrur. Det kan jo hende at dette drevet er skrot, men det veit man jo ikke før det er tatt ifrahverandre. Jeg ville ha kostet på den timen med skruing for å få full oversikt :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 7.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2014 (redigert) Hvilken rolle spiller det når det er en forsikringssak? Og hva er å foretrekke, blande seg inn og prøve få forsøkt reparert drev som står fast av ukjent grunn elr lene seg tilbake og få et annet overhalt av drevspesialist og med garanti? Redigert 7.Februar.2014 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 8.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2014 Her har ikke jeg fulgt med..... har rett og slett ikke fått med meg at dette er en forsikringssak (flau) Da er jeg jo helt enig med deg Plutonium :-) Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 8.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2014 Ingen takstmenn som godtar at et verksted sier at drevet står fast. Så vi må nytt. De vil vite årsaken Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
adeneo Svart 8.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2014 Det virker merkelig at en mekaniker konkluderer med at man må ha nytt drev uten å åpne det gamle først, og også mener at det ikke lar seg åpne, noe som bare er tull. Nå hadde jeg også glemt at trådstarter har forsikring som dekker dette, og da er det vel bare å jatte med og håpe på nytt drev? Sitér dette innlegget Link to post
Aksept2014 Svart 9.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2014 Ikke vet jeg, men mekaniker er også i bransjen med restaurering av drev. Han har sendt bilder og all nødvendig dokumentasjon til takstmann. Han har nok skrudd opp endel, men mente det ikke kunne identifiseres nøyaktig pga tilstanden. Dermed var det ingen vits å skru det i deler... Vet ikke om det gir mening? Men om det ikke var forsikringssak, hadde kanskje saken vært anderledes. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 I garasjen min står det en vetus som et kjent verksted sa det ikke var mulig å reparere. Det var en tæring på et ventilsete. Her var det også forsikringsak. Motoren var ikke åpnet. Den er nå reparert og går som et skudd. Skal i min båt til våren. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 Forsikringsselskap tenker nok at de ikke vil dekke x antall timer i demontering og feilsøking, for å så komme fram til at man må ha ny del uansett. Da går de for nytt med en gang. Virker uforståelig for de av oss som kan skru/fikse ting selv, men det er ofte slik det fungerer... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Aksept2014 Svart 1.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2014 Da var rapporten og alt klart. Og det viser seg at drevet var så sammensmeltet at det ikke gikk an å demontere det i særlig grad. Det var tydelig at siste eiers service FØR jeg mottok båten, ikke var gjort på forskriftsmessig måte. Vil nå gå mot forrige eier med krav om erstatning for nytt drev. Noen synspunkter rundt dette? https://baatplassen.no/bildearkiv/53/53539/drev.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 1.April.2014 Link til dette innlegget Svart 1.April.2014 Blir veldig vanskelig å bevise at forrige eier ikke har servet drevet riktig, olje,belger,zinker kan ha byttet selv, og da foreligger selvsagt ingen kvittering på utført arbeid, så sant ikke forrige eier har gitt deg garanti på drevet, tror jeg du kan se langt etter noen form for erstattningsannsvar fra han, det må evt bevises at det var en feil med drevet under overtakelse, og at eier kunne vite om dette, Som kjøper har man også undersøkelseplikt, hva ble spurt om og sagt/dokumentert under kjøpet er også viktig, skal man reklamere på en gjennstand, skal dette gjøres innen rimelig tid, ble dette gjort med en gang drevet var oppdaget havarert. Mange faktorer å sette seg inn i, og viktig og evt formulere seg riktig hvis det er håp om å få igjen noe fra selger. Uansett kjedelig sak Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Aksept2014 Svart 1.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2014 Alle servicer er fulgt av autorisert verksted ihht kontrakt, men undersøkelser viser at drev ikke var vedlikeholdt ihht dette. Det var fortsatt plastshims i drevene, selv om dette skulle vært byttet for flere år siden. Samt at det det var for lite olje på drevet. Det skal ikke være nødvendig å ta opp båten for å sjekke oljenivå i løpet av en sesong, når service var gjort på autorisert verksted. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 1.April.2014 Link til dette innlegget Svart 1.April.2014 Du fikk med kvitteringer fra service? Er ikke dette et gammelt drev? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 1.April.2014 Link til dette innlegget Svart 1.April.2014 Oppdatering. Oljenivå og fargen på oljen var helt normal. . Samt at det det var for lite olje på drevet. ??? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.