Jump to content

Erfaringer med icom Ic-m92d

På tur

Recommended Posts

Selv har jeg ingen direkte erfaring med Icom, men vet at de som har Icom er veldig fornøyd. Du kan jo lese omtaler av diverse Icom-modeller på eHam.com - du finner sikkert for det meste bare lovord om merket og modellene. Icom som produsent har også veldig godt rykte.

Jeg antar at amerikanske regler for maritim VHF og bl.a. frekvenser kan avvike noe fra EUs. Dette har jeg ikke satt meg grundig nok inn i, men har kun en "guffen følelse" at noen små forskjeller er ute og går. Men det finner du sikkert ut av.

Jeg antar at amerikanske regler for maritim VHF og bl.a. frekvenser kan avvike noe fra EUs.

kanalplan stiller du inn selv på radion.... US / Canada eller INT

http://www.icom.co.jp/world/support/download/manual/pdf/IC-M91D_M92D_1.pdf

fra den tekniske spes'n på sid 96 ser det ut som US og eksportmodellen er densamme (og AUS versjonen skiller seg ut!)

(kan ju vare noen annen forskjell også, som ikke fremkommer av teksten!)

jeg er veldi fornøyd med mine Icom ombord! (har ikke 91/92-modellen!)

S/Y Gunga Din

På min hjemmeside trudelutt.com finner du oversikt over og bruk av internasjonale (som brukes i Norge) og amerikanske VHF-kanaler.

Printervennlig utgave i PDF-format av de internasjonale kanalene her.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

På min hjemmeside trudelutt.com finner du oversikt over og bruk av internasjonale (som brukes i Norge) og amerikanske VHF-kanaler.

Printervennlig utgave i PDF-format av de internasjonale kanalene her.

Lars H.

Flott at noen har en del produksjon som andre kan ha nytte av! Aktuelle kanaler skal jeg programmere inn i min VFH-sender, i tilfelle nød. :smiley: Kan jo være interessant å lytte på disse kanalene. (Aner nok at noen sikkert kommer til å flerre huden av meg nå... :smiley: )

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...