Jump to content

Hvem har kalesjemalene til de eldre Viksundene

Hjeltefjord

Recommended Posts

Har du snakka med dem?

jeg sendte mail til Hansen protection og til RhJ

begge hadde, eller hadde tilgang på gamle maler

til min sandvik.

Ellers fikk jeg tilbud om å komme til litlebergen

med båten så ville de ta mål der og sy ny kalesje etter

dette. mener det var seilmaker Iversen.

Får vistnok gode rabatter nå utenom sesongen..

lykke til!

Redigert av dude (see edit history)

denne firman har veldi mye 'original'-kalesje

http://www.henricssonsbatkapell.se/

+46 (0) 33-284460

Samarbetet med norska, finska & danska kollegor fortsätter och vi levererar norska originalkapell till båtar som Askeladden, Ancas Queen 24, Bever, Biam, Comet, Draco, Fjord, Flipper, Hanto, Hansvik, Inter, Joda, KMW, Marex, Master, Nidelv, Polar, Rana, Risör, Scand, Skilsö, Sollux, Viksund, Unique, Windy m. fl.

S/Y Gunga Din

På nyere Viksunder er det Flataker Industrier som er hoffleverandør av kalesjer. Hvor langt tilbake de har vært leverandør vet jeg ikke, men en telefon til dem avklarer fort dette. Jeg har opplevd dem som meget serviceinnstilte når jeg har vært i kontakt med dem.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Ok.Høres ut som jeg da bør ta kontakt med Hauge, da han er lokal,mulig jeg trenger noe spesialtilpasning på originalkalesje pga kraftblokk.

Ja bare ta kontakt med Hauge, jeg gjorde det og gjør aldri det igjen. Ny kalesje etter både mal og personlig oppmøte for måling, passer ikke helt som den burde. Men du kan sikkert være heldigere, lykke til.

For å si det mildt. Har montert selv etter grundig instruksjon, skulle være en lek liksom. Fremste delen er stram og fin men bakerste henger som en fille hvis instruksjonen følges og bøylene er der de ifølge tegninger og mål skal være. Det som er forklaringen er at det er min feil at det har blitt sånn men de skulle komme og se på saken. De kom for å se ja men ikke inn porten som er låst, bilder har de fått for å vurdere. Siste gang de skulle komme var i november........ Nå har jeg gitt de helt opp og vil aldri vurdere å kjøpe så mye som en strikk der.

• 2 måneder senere...

Min kalesje fra Hauge passet i alle fall veldig bra. Selv om jeg monterte den selv. Måtte riktignok justere på noen festeknapper, men den ble tight og fin selv om det er første gang jeg monterer selv. Servicen vet jeg ikke stort om da kalesjen fulgte med umontert når jeg kjøpte båten. Men som sagt, kalesjen ble bra den!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...