Hjeltefjord Startet 30.Desember.2013 Link til dette innlegget Startet 30.Desember.2013 Har en Viksund 25 som jeg nå vil få laget kalesje til.Har søkt opp og ned og i mente på nett for å prøve å.finne ut hvem av kalesjemakerne i Norges land som kan inneha malene, men uten hell. Er det noen på dette eminente forum som vet noe om dette? Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 30.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2013 (redigert) Har du snakka med dem? jeg sendte mail til Hansen protection og til RhJ begge hadde, eller hadde tilgang på gamle maler til min sandvik. Ellers fikk jeg tilbud om å komme til litlebergen med båten så ville de ta mål der og sy ny kalesje etter dette. mener det var seilmaker Iversen. Får vistnok gode rabatter nå utenom sesongen.. lykke til! Redigert 30.Desember.2013 av dude (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2013 Tror Hauge Produkter i Bergen har endel Viksund maler, kalesjen til min Columbi kommer i alle fall derfra... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sydkorset Svart 30.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2013 Mener Alf Hansen i Trondheim har de fleste målene. Sitér dette innlegget Link to post
Gunda II Svart 30.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2013 Du trenger ikke malene, det er tilstrekkelig at båten din ligger i nærheten av en kalesjemaker Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 30.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2013 denne firman har veldi mye 'original'-kalesje http://www.henricssonsbatkapell.se/ +46 (0) 33-284460 Samarbetet med norska, finska & danska kollegor fortsätter och vi levererar norska originalkapell till båtar som Askeladden, Ancas Queen 24, Bever, Biam, Comet, Draco, Fjord, Flipper, Hanto, Hansvik, Inter, Joda, KMW, Marex, Master, Nidelv, Polar, Rana, Risör, Scand, Skilsö, Sollux, Viksund, Unique, Windy m. fl. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Brigg Svart 30.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2013 På nyere Viksunder er det Flataker Industrier som er hoffleverandør av kalesjer. Hvor langt tilbake de har vært leverandør vet jeg ikke, men en telefon til dem avklarer fort dette. Jeg har opplevd dem som meget serviceinnstilte når jeg har vært i kontakt med dem. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Hjeltefjord Svart 31.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2013 Ok.Høres ut som jeg da bør ta kontakt med Hauge, da han er lokal,mulig jeg trenger noe spesialtilpasning på originalkalesje pga kraftblokk. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 31.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2013 side 157 i malarkivet. http://malarkiv.alfhansen.no/mine_filer/maler/motorbat.aspx?a=M3404 Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
M/S AIOLOS Svart 1.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2014 Ok.Høres ut som jeg da bør ta kontakt med Hauge, da han er lokal,mulig jeg trenger noe spesialtilpasning på originalkalesje pga kraftblokk. Ja bare ta kontakt med Hauge, jeg gjorde det og gjør aldri det igjen. Ny kalesje etter både mal og personlig oppmøte for måling, passer ikke helt som den burde. Men du kan sikkert være heldigere, lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Hjeltefjord Svart 1.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2014 Hm.Er det liten vilje til å korrigere ved reklamasjon? Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 2.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2014 For å si det mildt. Har montert selv etter grundig instruksjon, skulle være en lek liksom. Fremste delen er stram og fin men bakerste henger som en fille hvis instruksjonen følges og bøylene er der de ifølge tegninger og mål skal være. Det som er forklaringen er at det er min feil at det har blitt sånn men de skulle komme og se på saken. De kom for å se ja men ikke inn porten som er låst, bilder har de fått for å vurdere. Siste gang de skulle komme var i november........ Nå har jeg gitt de helt opp og vil aldri vurdere å kjøpe så mye som en strikk der. Sitér dette innlegget Link to post
Hjeltefjord Svart 2.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2014 Noen med erfaring fra "Kalesjemannen"?Holder etter sigende til i Eikelandsosen. Sitér dette innlegget Link to post
Hjeltefjord Svart 3.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2014 Kjøper denne.Ingen med erfaring med Kalesjemannen i hordaland? Bumper.... Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 3.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2014 Sist jeg kjøpte kalesje. Var det jens sagen. Satt som et skudd Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
torbi Svart 27.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2014 Hjeltefjord : Fikk du sydd kalesje fra kalesjemann? Ok ? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
mor Amica Svart 27.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2014 Jens Sagen hadde malene til Viksund 925. Jens Sagen er nå oppkjøpt av Helly Hansen. Vi bestilte vår kalesje der for ca. 3 år siden og den passet perfekt. Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Hjeltefjord Svart 28.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Kalesjemannen tok på seg jobben,men måtte trekke seg på grunn av ryggproblemer.Kalesje er nå bestilt inklusive bøyler levert ferdig montert på båt til påske av Hauge produkter. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Min kalesje fra Hauge passet i alle fall veldig bra. Selv om jeg monterte den selv. Måtte riktignok justere på noen festeknapper, men den ble tight og fin selv om det er første gang jeg monterer selv. Servicen vet jeg ikke stort om da kalesjen fulgte med umontert når jeg kjøpte båten. Men som sagt, kalesjen ble bra den! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
torbi Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Bestilte ny kalesje hos kalesjemann , får om ca 1 mnd. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Hjeltefjord Svart 28.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Flott.Vi får håpe han ikke får problemer med ryggen igjen... Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Jepp. Satser på at det går fint. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.