På tur Startet 30.Desember.2013 Link til dette innlegget Startet 30.Desember.2013 Er det noen som har tips om hvor man kan kjøpe inn sandpapir? Er klar over at det er billig på biltema, men de funkerer ikke veldig bra ;) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 30.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2013 (redigert) Fra en annen tråd, og jeg er tildels enig. Her er det Würth, Tess og andre proffsjapper som gjelder, spesielt på vinkelslipe skiver og borr. Sandpapir bruker jeg heretter kun papir av merket 3M. Men min erfaring er at alle papir pakker seg og det løser jeg ved å ha en skumgummi bit på 1 m2 10cm tykk. Som jeg pusser på i "noen sekunder" og da er papiret klar for en ny runde "som nytt". Og etter endel bruk er 40 papiret rent men blitt til 80 papir. så ikke kast. Redigert 30.Desember.2013 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
På tur Svart 30.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2013 Er 3m jeg primært bruker. Kanskje vi kunne lagd en sandpapir gruppe og kjøpt inn stort? Og bor! Jeg skulle hjelpe noen jenter i en russebuss å borre nye stolfeste hull. Brukte 30 min på det første hullet, da knakk borret. Stedet jeg dro til hadde bare dyre bor. På de neste 20 hullene brukte jeg 1 min per hull. Etter det har jeg kun kjøpt de dyreste jeg finner ;) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 30.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2013 Da må du samle 1000 stykker innen gangavstand. Hva pusser du og med hvilke utstyr? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
På tur Svart 30.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2013 Pussing er en hobby jeg har. Primært stål, men var innom damenegler. Nå blir det tredekk for alle penga:) På dekket tenker jeg å bruke en plansliper, men det er en proff utgave, så papiret er sykt dyrt:-( (var det riktig bruk av , ? ) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 30.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2013 (redigert) På tredekk ville jeg satset på en bandsliper, men ingen ekspert. Alt til sitt bruk heter det vell, jeg startet med plansliper og har to bandslipere, eksentersliper, rettsliper og en vinkelsliper med forskjellige skiver. (samla i vel 50år) På dekket kommer skumgummi trikset til sin rett mykt for knærne og topp for å friske opp sandpapiret. Stål skal i utgangspunktet sandblåses og nålhammer, vinkelsliper med rett skive til småjobber. Ps. limte på smergel-papir 220 på en gammel neglefil den ble topp. Redigert 30.Desember.2013 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
På tur Svart 30.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2013 Båndsliper blir for aggresivt for meg, dekket mitt skal behandles som en kvinne :) Går for plansliper. Når det kommer til å slipe stål kan jeg stort sett alt. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 31.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2013 Men min erfaring er at alle papir pakker seg og det løser jeg ved å ha en skumgummi bit på 1 m2 10cm tykk. Som jeg pusser på i "noen sekunder" og da er papiret klar for en ny runde "som nytt". Og etter endel bruk er 40 papiret rent men blitt til 80 papir. så ikke kast. smart !..... dette skall jeg teste. håller på med et litet trebåts-prosjekt ! man får vare veldi forsiktig med bandslip på dekk. proffen bruker en eksenterslip som går på 3 hjul.....(ser ut som en overhåndsfres fast med 3 hjul, der man kan stille in hvor mye den skall ta !) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.