freelander2002 Startet 31.Desember.2013 Link til dette innlegget Startet 31.Desember.2013 Hei og God Jul :) Jeg har innsett at min Skibsplast trenger et nytt toalett , eller i alla fall ny pumpe på RM69 toalettet som sitter der. Jeg leser her inne at Biltema sine pakningsett passer ; MEN jeg ser at de har komplette pumpehus også. Noen som har byttet hele pumpen og har erfaringer ? Jeg er sikkerhets minded og ønsker helst å bruke orgnaldeler om mulig, og ser at produsenten av RM69 nå har en pumpe som kalles SeaLock/twist lock . Noen som har ettermontert dette på et eldre RM69 understell ? Sitér dette innlegget Polar 17 Bowrider Prototype Skibsplast 660 TDI 2.8 Gi meg et fast punkt, og jeg skal flytte jorden !! Arkimedes Link to post
Herman Svart 2.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2014 Jeg er i samme situasjon som deg. Dvs det er en sprekk i utløpsdelen fra pumpehuset. RM 69 Sealock passer ikke på "standard" understell. Ved konvertering til Sealock må alt utenom bolle og dolokk byttes. SeaSea sier at de selger konverteringssett fra Standard pumpe til sealock. Problemet er imidlertid at RM-fabrikken har leveringsproblemer. Både Seasea i i Norge og Sverige er tomme for deler. Etter å ha ventet i 9 mnd på nye deler begynner min tålmodighet å ta slutt. Det er liten vits i å investere masse penger i deler (hvis jeg får tak i det til slutt) og så oppdage at jeg f.eks ikke får tak i pakningssett når det er bruk for det. Jeg regner med at den trofaste dassen blir byttet ut med noe fra et annet merke i løpet av våren. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Haba Svart 2.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2014 Hei og Godt Nyttår. Var i samme situasjon for et par år siden. Det var også et RM-toalett. Konklusjon: Kjøp alt nytt. Min erfaring ble at det ble både enklere og like billig som å dille med delebytte. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 2.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2014 har samme erfaring som Haba...prøvde o bygge om RM69.....men det blev ikke bra. så innstemmer i Haba's konklusjon ......Kjøp alt nytt. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
freelander2002 Svart 2.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2014 Takker for tilbakemeldingene :) da blir det Jabsco som skal inn, ser ut som alle har deler til dei :) Sitér dette innlegget Polar 17 Bowrider Prototype Skibsplast 660 TDI 2.8 Gi meg et fast punkt, og jeg skal flytte jorden !! Arkimedes Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.