oslofjord Startet 1.Januar.2014 Link til dette innlegget Startet 1.Januar.2014 (redigert) Litt mer varme i solen nå så kaster jeg loss. Synd med skiføret, men da er det jo en trøst at 2014 starter med ypperlige båtforhold. Blir vel ikke noe fjordis i år for man trenger vel noen kalde uker for å kjøle ned og snart er vårløysa her (??). Veldig glad for å ligge i boblehavn og ikke på land. Redigert 1.Januar.2014 av oslofjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 1.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2014 Nå,, det blir nok is i år som ifjor :-) men bruk hver dag som om det er den siste (isfrie) :-) Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Tom Rør Svart 1.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2014 I fjor var det jo dritkaldt fra November, og det må vel ha noe å si for isen? Forutsatt at det ikke blir langvarig sprengkulde. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 1.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2014 Pluss seks grader under Astor i dag. En meter under havflaten. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tom Rør Svart 1.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2014 Det klør vel litt i fingrene vil jeg anta Astor? Tipper Astor er ute på tur når sjøen ligger speilblank igjen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 1.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2014 Det er meldt like mildt vær hele januar, så da er det vel bare februar igjen som isen kan legge seg, men det er nok bare teoretisk iår. Men du skal vel snart hente båt, Tom? Jeg vurderer å fjerne burkaen snart Lenge siden det var isfritt i Frognerkilen i januar Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Tom Rør Svart 1.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2014 (redigert) Vi får krysse fingrene for lite is. Planen er å hente båten i slutten av Mars, og bruke en litt lang uke. Hvis det ikke blir sprengkulde, så hadde det vært fristende å ta den hjem litt før. Jeg skjønner at det er fristende å bruke båten, da det er helt fantastisk på fjorden på denne tiden av året Redigert 1.Januar.2014 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 1.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2014 Gleder meg til den hentetråden Tom Rør :) Ifjor lå isen tjukk ved fagerstrsnd og Nesodden på denne tiden! Da måtte jeg hugge hull i isen hver eneste dag for å få utført dykkearbeid :/ Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Tom Rør Svart 1.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2014 Gleder meg til den hentetråden Tom Rør :) Ifjor lå isen tjukk ved fagerstrsnd og Nesodden på denne tiden! Da måtte jeg hugge hull i isen hver eneste dag for å få utført dykkearbeid :/ Jeg gleder meg til hentetråd selv jeg også Forrige gang jeg hentet var jeg enda dårligere med data enn det jeg er nå,og derfor ble det ikke noe skikkelig tråd av den. Så når noen har vist meg hvordan jeg legger inn bilder og denslags, skal jeg prøve å lage noe ut av denne turen. Det at det allerede på denne tiden i fjor lå tjukk is på Fagerstrand, er forhåpentligvis en indikasjon på at det ikke blir så ille i år Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 1.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2014 Da er det bare og få skaffet seg ett intensivkurs i løpet av senvinteren :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Dorsken Svart 1.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2014 Søndag 29. desember var det nærmest vindstille og fjorden lå blank og flat. Bortsett fra oss var det ikke en eneste båt å se. Vi la oss syd for Nakkholmen og fisket. Det ble 5 store torsk og 2 store sei. Nydelig romjulsmat. Det er i grunnen merkelig at det ikke er flere utpå. Mens "utlendingene" nærmest står som sild i tønne der det er mulig å komme til med stangfiske. Sitér dette innlegget Jeg har en dårlig karakter - og den har gitt meg mye glede Link to post
Astor Svart 1.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2014 Det klør vel litt i fingrene vil jeg anta Astor? Tipper Astor er ute på tur når sjøen ligger speilblank igjen :-) Nå er alt på stell, trodde jeg. Hadde visse planer, men så ymtet kona frempå med benkeplata i byssa som hun ønsket fornyet. Hun ville ha et belegg oppå den gamle benken, men så tenkte jeg at dette neppe blir slitesterkt nok. Har en rest fra den nye benkeplata på kjøkkenet. Kanskje…. Men det lar seg selvsagt gjøre å ta en fisketur utpå på deilige dager. Gleder meg til å se nybåten deres, Tom. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
sap_2000 Svart 1.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2014 (redigert) Jeg gleder meg til hentetråd selv jeg også Forrige gang jeg hentet var jeg enda dårligere med data enn det jeg er nå,og derfor ble det ikke noe skikkelig tråd av den. Så når noen har vist meg hvordan jeg legger inn bilder og denslags, skal jeg prøve å lage noe ut av denne turen.Gleder meg til hentetråden din jeg også. Misunnelig, jeg? Oh yess :-) Et tips for å enkelt og greit kunne legge inn bilder når man er på farten er appen Tapatalk om du har iPad. Når du skriver en post kan du klikke på en knapp (bildesymbolet du ser nr 3 fra venstre i bildet under) for å laste opp bilde fra bildebiblioteket på padda rett i posten du skriver. En annen kjekk mulighet med ipad er at du kan ta print screen av skjermbildet ved å trykke kjapt på begge knappene samtidig. Kjekt om du vil vise et kartutsnitt, track eller rute fra Navionics f.eks. Redigert 1.Januar.2014 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Tom Rør Svart 1.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2014 Skal printe ut denne, så skal jeg sørge for å lære . Takker Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 1.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2014 Vi får ta ett kveldskurs Tom, i og med at vi henter vår båt omtrent samtidig :-) Lars O. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 1.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2014 Vi får ta ett kveldskurs Tom, i og med at vi henter vår båt omtrent samtidig :-) Lars O. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 1.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2014 (redigert) Årets båtsesong ble avsluttet mandag 30. desember... Da så det slik ut i båthavna på Oksval: Ikke akkurat is, men mer sørpe som lett forsvant når jeg kjørte. Har planlagt å åpne båtsesongen 2014 i morgen (egentlig hadde jeg tenkt i dag, men sov litt for lenge og så var det plutselig nyttårshopprenn...), og jeg tror dette tilløpet til is kanskje har forsvunnet, for det har vært varmegrader også om natta siden da. Det var slike lette flak også ute i Bunnefjorden, men når jeg la kursen mer ut mot Oslofjorden så var det klart vann igjen. Redigert 1.Januar.2014 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
oslofjord Svart 2.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2014 (redigert) Trist for de som er landfaste på opplagsplasser som har vinterdvale til påske.....når det kanskje blir så mildt at man til og meg kunne klart seg uten bobleanlegg. Dog kan det vel bli en ishinne inne ved Sandvika hvor isen vel lå til mai i fjor (?) Redigert 2.Januar.2014 av oslofjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 2.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2014 Det kan bli kaldt og mye is enda. Håper det ikke skjer, men tør ikke være for optimistisk Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 2.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2014 Nei, lite å si på temperaturen. Men her vest har det vært relativt kraftig med vind. Det lå tre fritidsbåter i Vågen i Bergen i dag, to av dem på en størrelse som vel gjør at man kan tvile på om det bare er fritiden som går med ombord! Glemte å ta bilder. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Pequod Svart 2.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2014 Har ikke kommet meg ut på fjorden hittil i år, starter året med en avspaseringsuke og har vært litt sløv de første dagene... Overveier å ta en tur i morgen, det er meldt fortsatt regn, men med vind 3-4 m/s på formiddagen så er det jo akseptabelt. Og regnet gjør meg ikke noe! Tar med termos med kaffe og en liten matpakke. Dessuten har det kommet en pakke fra Maritim som venter på meg på Posten med ting til båten, så da har jeg jo en unnskyldning for å dra ned til båthavna. Og er jeg først i båten så er det lite som skal til før jeg drar utpå... Forøvrig konstaterer jeg også via båthavnas webkamera at de små sørpeflakene i bildet mitt i min forrige post nå er borte... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Mariell Svart 3.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2014 I fjor hadde vi 1 uke med noe som lignet på is i Gjesthavna i Sandefjord. Hadde ikke ispropellen i gang en eneste gang. Ikke tal om om det blir noe is å snakkke om i år. I allefall ikke på denne siden av Julaften. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
kointa Svart 4.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2014 Og iflg.div. værdata så ligger vanntemperaturen på mellom 6 og 10 + i Skagerrak/nordsjøen , så is faren er ikke overhengende. Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 4.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2014 Kointa stemmer bra det. Har stort sett mellom 7-9 grader når jeg dykker på jobb i området kr.sand -Oslo. Vært slik siden november . Laveste temperatur jeg har registrert i vinter er 5,5 Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.