Jump to content

Edit History

Pequod

Pequod

index skrev for 7 timer siden:

Jeg ville vurdert å ta vinduene helt først, så kan du jobbe videre når båten er garantert tett. Ikke gjør for mye på en gang, da har det lett for å stoppe opp...

 

Solbris II skrev 41 minutter siden:

Vinduer ut først, så dekke til slik at vann ikke under noen omstendighet kommer inn. Så nytt skrogtrekk før vinduer monteres på nytt. Vinduslister må jo også sjekkes for å se om de kan gjenbrukes eller om det må nye til. Skruene som klemmer utvendig og innvendig list fast kan ha sørget for så mye korrosjon at det ikke vil være mulig å skru sammen utvendig og innvendig list og få det tett.  Og trekket skal jo være klemt bak listene!


Skjønner hva dere mener, men jeg har, siden jeg kjenner meg best selv og ut i fra egen erfaring, konkludert med at dette med vinduer og tetting er utover det jeg kan klare selv, jeg er ikke handy nok, noen har det genet, jeg har det ikke.

 

Så jeg kommer til å betale noen som kan dette for å gjøre det. Og det er det for sent å få gjort noe med nå, alle er opptatt.

 

Så planen min er å strippe forkabinen for alt, inkludert skrogtrekket, slik at det ikke er noe der som tar direkte skade av at det renner inn litt (evt pøse på med Captain Tolley) og få tatt dette til høsten.

 

Så vil jeg heller konsentrere meg om det jeg føler meg kapabel til å klare selv og gjøre det penere i cockpiten slik at jeg trives om bord.

 

Det er jo uansett der og i akterlugaren at jeg oppholder meg mest. Og i akterlugaren er det kun et evt. dørkbelegg som skal legges.

 

Så jeg kan godt klare meg gjennom sommeren med en forkabin som ikke benyttes særlig.

 

Dette er nok en bedre løsning for meg.
 

Målet er å bli ferdig med det meste i cockpiten før jeg drar ut på tur om så vidt litt over en måned, og det tror jeg faktisk at jeg skal klare bare jeg prioriterer riktig.

 

Det er uansett forkabinen som krever mest jobb. Og tar mest tid.

Pequod

Pequod

index skrev for 7 timer siden:

Jeg ville vurdert å ta vinduene helt først, så kan du jobbe videre når båten er garantert tett. Ikke gjør for mye på en gang, da har det lett for å stoppe opp...

 

Solbris II skrev 39 minutter siden:

Vinduer ut først, så dekke til slik at vann ikke under noen omstendighet kommer inn. Så nytt skrogtrekk før vinduer monteres på nytt. Vinduslister må jo også sjekkes for å se om de kan gjenbrukes eller om det må nye til. Skruene som klemmer utvendig og innvendig list fast kan ha sørget for så mye korrosjon at det ikke vil være mulig å skru sammen utvendig og innvendig list og få det tett.  Og trekket skal jo være klemt bak listene!


Skjønner hva dere mener, men jeg har, siden jeg kjenner meg best selv og ut i fra egen erfaring, konkludert med at dette med vinduer og tetting er utover det jeg kan klare selv, jeg er ikke handy nok, noen har det genet, jeg har det ikke.

 

Så jeg kommer til å betale noen som kan dette for å gjøre det. Og det er det for sent å få gjort noe med nå, alle er opptatt.

 

Så planen min er å strippe forkabinen for alt, inkludert skrogtrekket, slik at det ikke er noe der som tar direkte skade av at det renner inn litt (evt pøse på med Captain Tolley) og få tatt dette til høsten.

 

Så vil jeg heller konsentrere meg om det jeg føler meg kapabel til å klare selv og gjøre det penere i cockpiten slik at jeg trives om bord.

 

Det er jo uansett der og i akterlugaren at jeg oppholder meg mest.

 

Så jeg kan godt klare meg gjennom sommeren med en forkabin som ikke benyttes særlig.

 

Dette er nok en bedre løsning for meg.
 

Målet er å bli ferdig med det meste i cockpiten før jeg drar ut på tur om så vidt litt over en måned, og det tror jeg faktisk at jeg skal klare bare jeg prioriterer riktig.

 

Det er uansett forkabinen som krever mest jobb. Og tar mest tid.

Pequod

Pequod

index skrev for 7 timer siden:

Jeg ville vurdert å ta vinduene helt først, så kan du jobbe videre når båten er garantert tett. Ikke gjør for mye på en gang, da har det lett for å stoppe opp...

 

Solbris II skrev 38 minutter siden:

Vinduer ut først, så dekke til slik at vann ikke under noen omstendighet kommer inn. Så nytt skrogtrekk før vinduer monteres på nytt. Vinduslister må jo også sjekkes for å se om de kan gjenbrukes eller om det må nye til. Skruene som klemmer utvendig og innvendig list fast kan ha sørget for så mye korrosjon at det ikke vil være mulig å skru sammen utvendig og innvendig list og få det tett.  Og trekket skal jo være klemt bak listene!


Skjønner hva dere mener, men jeg har, siden jeg kjenner meg best selv og ut i fra egen erfaring, konkludert med at dette med vinduer og tetting er utover det jeg kan klare selv, jeg er ikke handy nok, noen har det genet, jeg har det ikke.

 

Så jeg kommer til å betale noen som kan dette for å gjøre det. Og det er det for sent å få gjort noe med nå, alle er opptatt.

 

Så planen min er å strippe forkabinen for alt, inkludert skrogtrekket, slik at det ikke er noe der som tar direkte skade av at det renner inn litt (evt pøse på med Captain Tolley) og få tatt dette til høsten.

 

Så vil jeg heller konsentrere meg om det jeg føler meg kapabel til å klare selv og gjøre det penere i cockpiten slik at jeg trives om bord.

 

Det er jo uansett der og i akterlugaren at jeg oppholder meg mest.

 

Så jeg kan godt klare meg gjennom sommeren med en forkabin som ikke benyttes særlig.

 

Dette er nok en bedre løsning for meg.
 

Målet er å bli ferdig med det meste i cockpiten før jeg drar ut på tur om så vidt litt over en måned, og det tror jeg faktisk at jeg skal klare bare jeg prioriterer riktig.

 

Det er uansett forkabinen som krever mest jobb.

Pequod

Pequod

index skrev for 6 timer siden:

Jeg ville vurdert å ta vinduene helt først, så kan du jobbe videre når båten er garantert tett. Ikke gjør for mye på en gang, da har det lett for å stoppe opp...

 

Solbris II skrev 28 minutter siden:

Vinduer ut først, så dekke til slik at vann ikke under noen omstendighet kommer inn. Så nytt skrogtrekk før vinduer monteres på nytt. Vinduslister må jo også sjekkes for å se om de kan gjenbrukes eller om det må nye til. Skruene som klemmer utvendig og innvendig list fast kan ha sørget for så mye korrosjon at det ikke vil være mulig å skru sammen utvendig og innvendig list og få det tett.  Og trekket skal jo være klemt bak listene!


Skjønner hva dere mener, men jeg har, siden jeg kjenner meg best selv og ut i fra egen erfaring, konkludert med at dette med vinduer og tetting er utover det jeg kan klare selv, jeg er ikke handy nok, noen har det genet, jeg har det ikke.

 

Så jeg kommer til å betale noen som kan dette for å gjøre det. Og det er det for sent å få gjort noe med nå, alle er opptatt.

 

Så planen min er å strippe forkabinen for alt, inkludert skrogtrekket, slik at det ikke er noe der som tar direkte skade av at det renner inn litt (evt pøse på med Captain Tolley) og få tatt dette til høsten.

 

Så vil jeg heller konsentrere meg om det jeg føler meg kapabel til å klare selv og gjøre det penere i cockpiten slik at jeg trives om bord.

 

Det er jo uansett der og i akterlugaren at jeg oppholder meg mest.

 

Så jeg kan godt klare meg gjennom sommeren med en forkabin som ikke benyttes særlig.

 

Dette er nok en bedre løsning for meg.
 

Målet er å bli ferdig med det meste i cockpiten før jeg drar ut på tur om så vidt litt over en måned, og det tror jeg faktisk at jeg skal klare bare jeg profiterer riktig.



×
×
  • Create New...